Ga naar inhoud

streamen geluid vanuit WMP 12

bompsietsjoe

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een Pioneer wireless speaker XW-SMA3.

Het lukt om via Airplay muziek (mp3) door te streamen.

Ook vanuit mijn smartphone kan ik (via de functie wireless direct) streamen naar de speaker.

Maar vanuit Windows Media Player lukt het niet. PC draait op W7 ultimate x64.

WMP "ziet " de speaker. De functie "spelen met" lijkt aanvankelijk te werken.

Het scherm opent, de connectie met de Pioneer wordt gemaakt, de Pioneer duidt aan (groen licht) dat hij in DMR mode gaat (Digital Media Renderer).

Dan moet hij contact krijgen met de Windows Media Server, en daar blijft WMP hangen. Geen geluid.

Ook niet als ik mijn AVG firewall & linkscan uitschakel. (Let wel : om Airplay te laten functioneren vanuit iTunes moest ik ook eerst poort 5353 openzetten voor UDP. Ook dat kostte heel wat opzoekingswerk.)

Wireless router is de BBOX2 van Belgacom (die UPnP ondersteunt).

Al heel wat rondgegoogeld, maar geen afdoende oplossing gevonden.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bompsietsjoe,

Ik vrees dat het niet zou lukken, zie onderstaande links.

Wat is AirPlay

Wat is AirPlay? Dossier AirPlay - AirPlay voor beginners

Streamen met Airplay van een Windows pc en iOS apparaten alleen via iTunes en naar Appletv.

AirPlay gebruiken

Er is een alternatief, namelijk Shairport4w

Shairport4w | Free Audio & Video software downloads at SourceForge.net

ShairPort maakt van je pc een AirPlay apparaat, via iTunes en van iOS apparaten naar je pc

ShairPort maakt van je computer een AirPlay apparaat | AVblog - hifi, audio, video, luidsprekers, HDTV, tv, HDMI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook wel dat je vanuit Windows Media Player geen Airplay protocol kan laten draaien.

Daarvoor gebruik ik iTunes. En zoals gezegd, dat gaat prima.

Maar met "spelen met" heeft Microsoft een tegenhanger van Airplay in WMP (vanaf versie 11).

Ikzelf gebruik de versie 12 die ingebakken is in Windows 7 (ultimate) X64.

Het is over deze functie dat ik het heb. Ik voeg een screenshot bij.

post-39822-1417705412,3106_thumb.jpg

Hieruit blijkt dat WMP de speaker herkent, maar blijft hangen (zie blauwe "doughnut") bij "contacteren media server.

Ik desactiveerde en re-activeerde WMP, ik repareerde WMP (fix it van Microsoft).

Ik desactiveerde alle firewalls.

Ik stopte en herstarte services voor network sharing en UPnP host.

Niets helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bompsietsjoe,

Maar met "spelen met" heeft Microsoft een tegenhanger van Airplay in WMP (vanaf versie 11).

Ikzelf gebruik de versie 12 die ingebakken is in Windows 7 (ultimate) X64.

Dat had je niet vermeld in je eerste bericht dat het gaat om een tegenhanger van Airplay in WMP.

Ik ken die tegenhanger van AirPlay niet.

Je schermafbeelding is wel erg klein, is het mogelijk om alleen van het actieve scherm een screenshot te maken [dat kleine schermafbeelding in het midden] ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, maar dat heb ik allemaal grondig nagelezen en toegepast.

Maar steeds hetzelfde, WMP herkent de speaker, maakt connectie (zoals op de screenshot te zien is),

maar hangt dan bij "verbinden met mediaserver".

Geen geluid.

Gelukkig lukt het wel om te streamen met Airplay in iTunes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.