Ga naar inhoud

PC loopt vast na half uur zonder actie


Aanbevolen berichten

Ik vroeg naar de hp printer omdat er bij de systeemscan fouten voor HP drivers niet konden hersteld worden.

Waarschijnlijk gaat het hier om de windows eigen drivers voor hp die ook werden verwijderd toen je de hp printer verwijderde.

Niks ernstig dus.

Er is een probleem met de server van speccy waardoor ik het logje niet kan bekijken.

  • Start Speccy op en deze zal nu automatisch de computer analyseren.
  • Klik op "Bestand" > "Opslaan als tekstbestand"
  • Geef het bestand een naam en kies de lokatie op het op te slaan.
  • Open het bestand en verwijder de licentiecode (serienummer) van uw besturingssysteem uit dit logbestand
  • Sluit het bestand en sla de wijzigingen op
  • Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb je instructies gevolgd en het bestand in bijlage gestoken.

[ATTACH]25856[/ATTACH]

Ik heb inmiddels ook gevonden, dat ik bij Geavanceerde energie-instellingen de uitschakeling van de vaste schijf kon veranderen van 20minuten naar nooit...

Ik weet niet of dit kan helpen (nog niet de tijd gehad om mijn PC 1uur stil te laten staan)

Dan komt het er op neer dat mijn 'Slaapstand' functie totaal niet werkt?

Speccy_Nick.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de energieinstellingen had ik ook al gedacht maar ik wilde eerst het speccy logje afwachten.

Zoals ze nu staan zou het heel goed mogelijk zijn dat het probleem is opgelost.

Waarom zou je de slaapstand functie gebruiken?

De slaapstand en de stand-by zorgen vroeg of laat voor problemen en eigenlijk heb je ze ook niet nodig dus kan je ze beter uitschakelen of uitgeschakeld laten.

hp psc 1200 series

Printerpoort USB001

Printprocessor hpzpplhn

Beschikbaarheid Altijd

Prioriteit 1

Dubbelzijdig Geen

Printkwaliteit 600 * 600 dpi Kleur

Status De printer wordt verwijderd

Driver naam hp psc 1200 series (v6.00)

Driver pad C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\UNIDRV.DLL

De HP printer is blijkbaar niet helemaal verwijderd.

Je kan proberen om de printer opnieuw te installeren en daarna op de voorziene manier te verwijderen.

Je hebt naast de nieuwste versie van java ook nog een oude versie staan.

  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software of Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (bij Vista) en verwijder alle oude versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Laat enkel de java 7 update 21 staan en verwijder alle andere java installaties.
  • Selecteer de oude java versie, klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oude versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oude versies, herstart je pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Slaapstand inderdaad nooit nodig... Maar als hij dus ongewild voor problemen zorgt, mag dit wel normaal functioneren :)

Dus die HP probeer ik beter te verwijderen (Ik heb hier geen printer meer ter beschikking°

Voor het verwijderen van Java 6 Update 7 geeft hij volgende error

'Error 1719. The Windows Installer Service could not be accessed. This can occur if the Windows Installer is not correctly installed.'

Ik heb onlangs ook eens op fouten gezogd in mijn 'Logboeken', omdat daar ook heel wat errors kwamen bij Terminal Services-LocalSessionManager

Deze krijg ik niet opgelost...

Bedankt voor feedback

aangepast door Topjohn
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.

Klik op windows logboeken.

Open het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur en bij niveau vink je fout aan. Klik op OK.

Selecteer alle gebeurtenissen

Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Open het logboek voor toepassingen.

Stel dezelfde filter in als voor het systeem logboek.

Sla ook deze op en noem het bestand AppLog.txt

Voeg nu de twee bestandjes (Syslog.txt en AppLog.txt) als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heleboel services (o.a. van AVG) die niet zijn opgestart.

Als AVG staat ingesteld om je systeem te scannen na een half uur inactiviteit, kan het zijn dat die vastloopt en de rest blokkeert omdat er een aantal services niet opgestart zijn.

Voor onderstaande zaken zijn er ook services niet opgestart en deze kunnen dus ook problemen geven.

cutepdf printer

snagit

Apple mobile device

Cyberlink RichVideo

De Windows Live ID Sign-in

De ProtexisLicensing-service

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken.

Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Herstart hierna de computer en maak dan nieuwe uittreksels van de logboeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste van die services zijn toch op automatisch gestart zie ik. En een paar vind ik niet onmiddelijk terug.

CCleaner heb ik al lange tijd, en gebruik ik dagelijks. Dus dit is ook niet het probleem.

Momenteel loopt hij niet meer vast na 20 minuten, omdat ik de uitschakeling van mijn harde schijf op 'nooit' heb gezet.

Nu hopen dat hij bij het afsluiten ook niet blijft steken op het blauwe scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.