Ga naar inhoud

PC loopt vast na half uur zonder actie


Aanbevolen berichten

Toch bedankt voor de hulp.

Ik zal hem nog eens uitkuisen, en een volledige 'cleaning' doen.

Maar ik ben ook wat radeloos voor de moment, waarom een computer niet gewoon wil werken :argh:

Misschien hoor ik je later nog...

Ik hou je ook op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik laat je even zeten, dat er nog niets verandert is.

Hij loopt telkens vast.

Vb:

Ik kijk een film.

Hij loopt pas vast, wanneer de film gedaan is, en wanneer ik het venster (VLC) afsluit, of probeer 'deze computer' te openen....

Hij stopt ineens met 'geluid' maken , ... hij stopt dus met werken.

Vb2:

Ik luister muziek (Winamp)

Hij loopt pas vast wanneer ik een ander venster wil openen (na een 20tal minuten, niet met de muis bewogen te hebben.)

==> Muziek blijft wel doorspelen....

Andere oplossing voor dit 'syndroom' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schijfcontrole `s nachts gedaan, en toen ik wakker werd en de PC wou afsluiten.... zat hij vast.

Ik heb geen `report` gezien na de schijfcontrole...

gisteren heb ik dan weer Livestream gekeken / Youtube.... En hij is niet vastgelopen.

Dus ik weet echt niet wat er aan de hand is :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dit probleem heb ik ook eens gehad met een Medion desktop pc waar Windows XP op staat, het heeft erg lang geduurd eer ik het had gevonden.

Ook hier starte de pc goed op maar na een poosje liep deze gewoon keivast en kon je niks meer aanvangen, zelf geen ctrl-alt-del.

Toen ik de pc open deed om deze eens grondig te kuisen viel het me meteen op dat de headsink niet goed aansloot op de cpu, bleek later dat 1 van de bevestigings punten van de retention module gebroken was waardoor de spanning van de veertjes weg viel.

De pasta was verhard en zelfs de cpu zat los in de houder, de hefboom die de cpu vast maakt in de houder was echter wel goed gesloten maar de pinnetjes zaten niet diep genoeg waardoor het vastzet mechanisme van de cpu de pinnetjes niet meenam.

Ik heb daar toen een andere retention module voor gevonden via dit forum in Duitsland, de cpu goed in de houder gestopt, hefboom op z'n plaats gebracht en de headsink met nieuwe pasta verzekerd.

Probleem was toen opgelost.

Deze staat nu te draaien op het bureau van mijn zuster haar jongste telg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.