Ga naar inhoud

Online gaming

Gast Kevin Bodson

Aanbevolen berichten

Gast Kevin Bodson

Ik heb al enige tijd problemen bij het spelen van Fifa 13 online (trage reacties, button delay, lag, ...), en blijkbaar zou mijn huidige modem met ingebouwde router van Telenet een oorzaak kunnen zijn (volgens verschillende internetfora waar ik al gezocht heb). Nu wou ik eens iets testen: op de website van EA sports vond ik de tool UO trace, om te zien hoe goed je verbonden bent met de server. Hier staat hoe de UO trace in zijn werk gaat: https://help.ea.com/article/how-to-uo-trace. En nu wou ik zien of er een verschil is tussen de UO trace met de modem/router, en de modem only. Dus als er mensen zijn die 5 à 10 minuten tijd hebben, gelieve dan de UO trace eens uit te voeren en als reactie te posten. Vermeld er bij welk type modem je hebt. Bij mij zitten er namelijk een paar "hops" met 100% verlies, en ik wou weten of er een verschil tussen de verschillende modems. Alvast bedankt :-)post-40743-1417705410,9134_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Wat bedoel je juist met "ingebouwde router van Telenet"? Telenet heeft geen routers, wat je misschien bedoelt is hun nieuwste modem dat draadloos werkt en eventueel zo je eigen router kan vervangen (maakt gebruik van EURODOCSIS 3.0 als je dit opzoekt via je account op hun site). Eerst en vooral is dit een slecht idee, de mogelijkheden zijn beperkt en gewone routers zij nu eenmaal beter (goeie merken zijn Linksys en NetGear).

Ik heb je tool uitgeprobeerd, (ik werk nog met EURODOCSIS 2.0, dus hun iets oudere bedraade modem), ik heb allemaal groene schieldjes, dus niets aan de hand (maximaal 60ms latency). Je kunt trouwens beter zelf dit testen: indien je zo'n nieuwste modem hebt, dan heb je nog steeds één RJ-45 internet aansluiting. Sluit daar je PC rechtstreeks op aan (merk je een verschil tegen wanneer je het draadloos deed?). Waarschijnlijk wel, sowieso sluit daar jouw eigen draadloze router op ipv die van Telenet te gebruiken en gedaan met je probleem :)

Wat ook kan, is dat je enkele poorten specifiek voor je spel of EA-games moet openzetten. Ook dit is veel makkelijker met een eigen router dan met die van Telenet.

aangepast door Bartjeuhh
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.