Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb AVG 2013 geïnstalleerd als firewall en antivirustoepassing. Voor het printen maak ik gebruik van een USB-hub van Belkin. Om connectie te maken met één van mijn printers moet ik mijn firewall steeds afzetten zodat de verbinding kan gemaakt worden. Nochtans staat de hub mee onder de toepassingen bij de firewall.

Wie kan mij hiermee helpen?

Geplaatst:

Een USB hub is eigenlijk geen "netwerk" onderdeel, USB is een serieële verbinding dus normaal gezien zou je firewall geen invoed mogen hebben.

Wat wel zou kunnen is dat er in het netwerk een USB aansluiting zit op een netwerk toestel bijvoorbeeld een router. Is dat bij u het geval ?

Geplaatst:

Ik ben niet echt een expert in B-Box, maar dit zou wel betekenen dat de printer inderdaad als een netwerk toestel moet beschouwd worden en dan kan je firewall inderdaad een probleem zijn. Kan je het IP adres van de printer te weten komen ? Als we die kennen kunnen we normaal genomen ofwel je firewall aanpassen, of eventueel het IP adres van de printer, zodat het binnen de toegestane range van je firewall valt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.