Ga naar inhoud

Bluescreens + Has stopped working bij games.

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier sinds vandaag.

Ik heb een probleem dat nu al redelijk lang aansleept, en ik heb al meerdere malen hulp gezocht op andere fora, maar zonder resultaat.

Ik krijg vaak bij zowat elke game ik speel de error "*naam van game* has stopped working".

Bluescreens komen ook zeer dikwijls voor als ik de game dikwijls heropstart.

Videokaart temperaturen zijn ok.

Specs : I5 3750K @ standard clock - Asus P8z77 V - Sapphire HD7870 - Coolermaster GX 750W bronze

Kast : Coolermaster Stryker

+ bluescreenview logs :Crash logs.txt

Crash log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wij zijn allemaal vrijwilligers en niet iedereen kan met die logs overweg.

De enkelingen die er wel mee overweg kunnen, zijn ook niet altijd online en dus kan het gebeuren dat je niet dadelijk geholpen wordt. Onze excuses voor het wachten.

Terzake nu.

De eerste fout heeft betrekking op het bestandssysteem en kan meerdere oorzaken hebben: een fout in het bestandssysteem of een fout op de harde schijf zelf.

Om dit op te lossen, kan je het volgende proberen.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Bij de C schijf krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Op deze manier kan je alle schijven laten controleren.

De tweede fout hangt samen met de usb drivers.

Die kan je als volgt proberen op te lossen.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Foutcontrole leverde niks op, USB controllers herinstalleren evenmin.

Ik heb de voorbije week deze stappen ondernomen :

- Videokaart eruit gehaald en het scherm op de onboard videokaart aangesloten. (Intel HD 4000) Ik heb zonder problemen kunnen gamen, voor toch wel een 4-tal uur, zo twee dagen aan een stuk, tot ik

- Nieuwe drivers installeerde voor de onboard gpu die ik van de Intel website gehaald had. Ik kreeg na nog geen 2 minuten gamen meteen weer een bluescreen.

- Drivers van de asus website gehaald en installed, weer meteen een Bluescreen.

- Windows format en clean install

- Bios ge-update

- Terug proberen gamen, helaas terug met veel *naam van game* has stopped working en uiteindelijk een bluescreen.

Om het even op te sommen : Ik heb al nieuwe ram gekocht, de videokaart eruit gehaald, geformat en de bios ge-update.

Niets hielp tot nu toe. Furmark gaat perfect, andere videotests ook. Na 12 uur memtest kreeg ik een freeze, maar de ram is ondertussen al vervangen. Ik hoop dat er nog suggesties zijn van iemand, want ik zou het echt niet meer weten.

Edit: Topic mag naar Hardware-sectie verplaatst worden denk ik?

aangepast door Thrindil
Link naar reactie
Delen op andere sites

De edit-knop is weg, sorry voor de post weeral.

Ik heb eens naar de windows event logs gekeken, en deze warning komt wel duizend keer voor...

"A corrected hardware error has occurred.

Reported by component: Processor Core

Error Source: Corrected Machine Check

Error Type: Internal parity error

Processor ID: 0

The details view of this entry contains further information."

Kan ik hieruit afleiden dat een processor-core kapot is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwe geheugen lost niets op :hmmmm:, met welk programma heb je het geheugen getest?

Heb je het geheugen in de juiste geheugen sloten zitten?

Neen, nog steeds dezelfde problemen. Ik heb het getest voor ik het geheugen vervangen had, met memtest86 (niet de boot-versie)

Ik kwam thuis rond 6 uur en op de pc klok stond er 12u51. Muis bewoog niet meer, niets. Ik heb hem moeten herstarten met de knop. De twee latjes zitten in de blauwe gleuven die aangeduid staan als primaire geheugensloten denk ik. Maar ik zal morgen nog eens kijken voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.