Ga naar inhoud

Politievirus Ukash

Aanbevolen berichten

Er zit een Ukash-virus op mijn laptop. Gisteren kwam die in beeld en ging niet meer weg. Zogenaamd van de politie. Of ik geld wilde storten omdat ik mij zogenaamd schuldig maakte aan allerlei duistere praktijken. Ik heb een aantal keer opnieuw opgestart, maar het mocht niet baten. Vandaag werkte alles echter weer.... Toch wil ik het zekere voor het onzekere nemen. Dus ik heb HitmanPro (op een andere laptop) op USB-stick geïnstalleerd. Die plug ik in de gegijzelde laptop. Dan zet ik hem aan. Ik wil dat die via de USB-stick opstart, maar hoe doe ik dat? Vooralsnog werken esc, del, f2, f8, f9, f10, f11 en f12 niet om in het menu te komen waar ik de keuze kan maken om de laptop via usb op te starten (of ik moet gruwelijk over de optie heen kijken). Ik heb een HP met Windows 7. Iemand enig idee?

aangepast door Bastiaan Tuenter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Onderstaande haalde ik van de HP website:

• Pre-UEFI, vóór 2008 voor de meeste modellen.
    Zorg ervoor dat de computer is uitgeschakeld. Druk dan op de aan-uitknop om de computer in te schakelen en druk herhaaldelijk op F10 . Normaal wordt in het splashscreen van Compaq of HP een bericht Druk op F10 om het BIOS te openen weergegeven vlak voordat het BIOS-menu wordt geopend.
  • UEFI Enabled, 2008 tot half 2011 voor de meeste modellen.
    Als de computer de UEFI pre-BIOS-omgeving heeft, wordt u in het splashscreen van Compaq of HP gevraagd om op Escape te drukken om het opstartmenu te openen. Vervolgens wordt u gevraagd om op F10 te drukken om het BIOS Setup-menu te openen.
    Vanwege de verschillende soorten processoren en BIOS-configuraties kunt u mogelijk de computer inschakelen en op F10 drukken om het BIOS te openen zonder dat u het UEFI-opstartmenu hoeft te doorlopen.

Bron

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trek ik de conclusie dat het opgelost is en sluit ik het. Dit wordt verplaatst naar de opgeloste Hijackthis-sectie. Mocht je het topic terug heropend willen hebben, kan je mij of één van de andere moderators een PB sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.