Ga naar inhoud

XP sp3 - bestanden opslaan in mappen

wannoo

Aanbevolen berichten

Al een aantal jaren verzamel ik foto's van fotografie-sites zoals oneexposure etc...

Ik sla deze afbeeldingen op in een map "foto's" waaronder submappen zoals: "landschappen", "straatfotografie", "zwartwit" etc...

Stel dat ik een pagina vind met verschillende categorieën foto's dan klik ik rechts (afbeelding opslaan als) en kies dan de juiste map om ze op te slaan. Bv: de 1ste naar "landschappen" dan één naar "zwartwit" om vervolgens bv 4 foto's naar "straatfotografie" op te slaan. Tot een tijdje geleden als ik "opslaan als" klikte dan gaf het window telkens de locatie waar ik de laatste (vorige) foto had opgeslagen.

Nu echter lijkt die "op hol geslagen"; als ik zo een aantal keer van map heb gewisseld en ik wil dan een reeks van bv 10 foto's allemaal in dezelfde map opslaan dan geeft het window steeds een andere lokatie of map op dan de laatst opgeslagen map. Een beetje zoals je "random play" kiest op je CD-speler. Hij blijft wel kiezen tussen de mappen die ik die sessie al gebruikt heb, geen andere.

Als ik de PC heropstart is dat weer gedaan; zolang ik dan éénzelfde map gebruik geeft het window ook altijd dezelfde map aan. Zodra ik echter eens een andere map kies begint hij weerom random te kiezen en moet ik altijd navigeren naar de juiste map hetgeen zeer vervelend is natuurlijk.

Aangezien dat vroeger niet gebeurde dacht ik dat ik per ongeluk de instellingen had gewijzigd maar tot op heden heb ik nergens iets kunnen vinden in instelligen waar ik dat kan aanpassen. Of ligt het aan iets anders???

BTW, het gebeurt zowel op mijn vaste HDD als mijn externe HDD.

Kan iemand mij helpen of wijzer maken.

aangepast door wannoo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je internet explorer gebruikt, kan je het volgende proberen.

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.