Ga naar inhoud

Beeldkaart


lioneye

Aanbevolen berichten

Beste forummensen,

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom.

Meestal lukt dit wel na lang speuren op het internet, maar deze keer niet.

Ik hoop dat iemand mij een waardevolle tip kan geven om dit problem op te lossen.

Mijn zoon wil gaan gamen op een Acer X3470 computer ( zo'n minitower.)

Om dit enigszins mogelijk te maken heb ik in ieder geval een nieuwe Be-Quiet voeding 430W gekocht.

Deze ligt nu buiten de computer omdat hij niet in de behuizing past.

Dit werkt goed dus met die voeding zijn er geen problemen.

Dan heb ik ook nog de voor zijn system (behuizing) hoogst haalbare low-profile kaart gehaald.

Geforce GT640 van Club 3D.

Nu komt het ! De kaart volgens de algemeen geldende regels geinstalleerd.

Dan de computer opgestart en oeps ! het opstartscherm incl. logo's etc. is verdwenen.

Wordt moeilijk om in de bios te komen want je ziet niets.

Dan denk ik, de kaart doet het niet, maar na 1 druk op de entertoets ( zomaar wat geprobeerd)verschijnt het beeld. Hij spelt er nu Games op als b.v. GTA 4 dus de kaart doet het wel.

De kaart zit wel op een vga aansluiting ( Monitor )

Ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Het probleem van het zwarte opstartscherm blijft bestaan.(computer boot wel maar dan zonder beeld ! )

Bij voorbaat dank aan degene die mij kan helpen.

Lioneye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze PC heeft geen onboard kaart

Het lukt nog niet om in de bios te komen, maar dat lijkt mij een goede tip.

Ik heb geen beeld tijdens het opstarten en de "del" toets wil niet werken.

Is er een andere manier om toch in de bios te komen ?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd de oude kaart, alleen maar om te proberen, ik denk zo dat het wel eens aan het feit kan liggen dat je voeding de behuizing niet raakt en mogelijk iets met de aarding kan te maken hebben.

Nee mogelijk zorgt het verwijderen via apparaatbeheer niet voor problemen vermoed ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan op dit moment helaas niet bij de computer van mijn zoon, maar hoe zou ik de voeding op een eenvoudige manier kunnen aarden ?

- - - Updated - - -

Kan dit eventuele aardeprobleem schade veroorzaken aan de computer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding is geaard maar de behuizing van de pc niet, een kabel die je vast maakt aan een bevestigingsschroef van je nieuwe voeding en aan de andere kant aan je behuizing ook een schroef of iets dergelijks.

Als dit langdurig gebeurt kan dit wel eens schade veroorzaken. Als je pc op één of andere manier statisch geladen raakt en deze spanning niet weg kan via de aarding en kan het wel eens problemen geven.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.