Ga naar inhoud

Muis en toetsenbord worden niet herkend door pc.


SandraL

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag kreeg ik een melding dat m'n AVG geüpdate moest worden en dus moest m'n pc opnieuw opgestart worden. Prima, had ik aangeklikt, ging ondertussen wat andere dingen doen. Toen ik terug kwam bij m'n pc om te kijken hoe ver die was, zag ik dat ie klaar was, dus ik wilde hem weer gaan gebruiken, alleen was er nergens een muis te bekennen.

Muis en toetsenbord zijn beide aangesloten. Laser van de muis staat gewoon aan. Muis is usb, toetsenbord ps2. Tijdens het opstarten werken de lampjes van het toetsenbord wel, op F8 drukken werkt ook tijdens het opstarten (al heb ik geen idee wat ik daar allemaal kan doen). Veilige modus staat er niet tussen.

Heb de pc al meerdere malen uitgezet, stroom er af gehad en kabels eruit gehaald, op nieuwe plaatsen er ingestoken voor zover mogelijk en niks werkt. Zodra de pc opgestart is gaan de lampjes van het toetsenbord uit en is er geen muispijl te zien. Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

HTijdens het opstarten werken de lampjes van het toetsenbord wel, op F8 drukken werkt ook tijdens het opstarten (al heb ik geen idee wat ik daar allemaal kan doen). Veilige modus staat er niet tussen.

Wat staat er dan wel?

Vandaag kreeg ik een melding dat m'n AVG geüpdate moest worden en dus moest m'n pc opnieuw opgestart worden.

Ben je zeker dat het van AVG zelf was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook zijn dat je een andere F-toets moet drukken om in veilige modus op te starten zoals F5.

Maar als ik het goed begrijp start Windows nog normaal op, enkel je toetsenbord en muis doen het dan niet meer?

Geef ook het merk, model en modelnummer van je PC door indien een merk- PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even opgezocht, veilige modus kan alleen opgestart worden nadat dat is instelt nadat de pc is opgestart. Nu dus niet meer mogelijk, want muis en toetsenbord doen het niet. Windows start wel normaal op. Heb net ook iets anders geprobeerd, namelijk een usb stick erin doen. Dat werkt wel, maar een andere muis, op een andere poort of zelfs m'n tablet krijgen geen reactie.

Het is een Medion Akoya P5288D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even opgezocht, veilige modus kan alleen opgestart worden nadat dat is instelt nadat de pc is opgestart.

Hoe stom van mij, je werkt met Windows 8. :embarassed:

Klikken op de afsluitknop en dan klik je opnieuw opstarten met de SHIFT toets ingedrukt werkt ook maar je toetsenbord en muis doen het niet.

Heb je ooit een systeemherstelschijf aangemaakt van Windows 8?

Indien niet heb je een Windows 8 installatieschijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download via deze link de systeemherstelschjf voor Windows 8 64 bit.

Je dient het bestand uit te pakken en de bestanden op een cd of dvd te branden.

De gebrande schijf plaats je in je schijfstation en herstart de PC en start op vanaf die schijf.

Zet dan een herstelpunt terug van voor je probleem begon.

  1. Klik in het scherm Problemen oplossen op Geavanceerde opties en klik vervolgens opSysteemherstel .
  2. Klik op het besturingssysteem (Windows 8 ).
    Systeemherstel opent.
  3. Klik op Volgende .
    Selecteer een herstelpunt en klik op Volgende .
  4. Klik op Voltooien om je computer naar het geselecteerde herstelpunt te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.