Ga naar inhoud

ik krijg mijn harde schijven niet te zien tijdens formateren

Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben nu ondertussen al 3 dagen op men laptop bezig, probeer hem te formateren...

ik heb geen cd/dvd lezer meer. dus heb ik een usb stick gemaakt waarvan ik kan formateren.

nu eindelijk na uren zoeken en vloeke kreeg ik het blauwe scherm te zien (druk enter om windows te installeren,...)

ik kei gelukkig natuurlijk, tot ik op enter duwde...

normaal krijg je dan de keuze waar je xp wil installeren. men schijf is in 2 verdeeld dus zou er normaal een C: en een D: moeten staan...

deze staan er dus niet. geen harde schijven

enkel een U: staat er, dit is men usb stick...

dan kon ik op e ofzo drukken en dan kreeg ik 3 opties

DELL PERC 2/3 RAID Controller

DELL PERC 2/3 RAID Controller (Gatling)

overige (diskette van hardwarefabrikant nodig)

een diskette heb ik hier nooit gezien van men laptop...

er stond wel en recover en de drivers op de D: - schijf. moet ik deze mee op men usb zetten misschien?

een ander probleempje is ook dat ik maar een beetje meer dan de helft van men schermpje kan zien.

ik heb die zo gekocht met een extern scherm bij. maar dat slaat dus niet aan als je naar bios gaat of als je formateerd.

hopelijk vind ik hier snel een antwoord.

ff beetje info

bios info

bios version : EN011IM1 ver.105

EC version : N011EMS2

CPU INFO

processor : intel atom cpun270@1.60GHz

processorspeed : 1599MHz

sys busspeed : 533MHz

memory : 1024 mb (ddr2)

zoals ge ziet is dit een oud ding :-) maar hem mag eens geformateerd worden.

groetjes en alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de onderzijde van je laptop staat een servicetag vermeld, dat is een code zodat je het apparaat bij Dell kunt identificeren.

De servicetag is een unieke code van vijf of zeven tekens (letters en cijfers), die je kunt terugvinden op een wit etiket met streepjescode aan de onderzijde.

Waar je deze servicetag vind lees je hier(klik erop).

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie,

het is al in orde hoor.

ik heb de driver gezocht die ik nodig had en deze geslipstreamed in windows xp.

dan een usb stick gemaakt zodat ik vandaar kon formateren.

was de eerste keer dat ik zoveel last had om een simpele format te doen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het slipstreamen van de driver in XP had ik ook in gedachte, maar mooi dat je het al hebt kunnen oplossen :top:

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.