Ga naar inhoud

Externe harde schijf wordt niet meer herkend

happiet

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik heb een WD externe harde schijf die op de laptop waar windows xp op staat niet wordt herkend. Op de harde schijf knippert een blauw lichtje. Als ik de harde schijf op mijn laptop met windows 7 aansluit wordt en ik draai Chrystal Disk Info dan wordt de harde schijf wel herkend en geeft hij bij een geel rondje bij C5: Current Pending Sector Count. Ik weet inmiddels dat deze harde schijf niet kan werken op windows 7, maar ik ben wel benieuwd of er nog iets aan te doen is.

Aanvullende informatie: Harde Schijf WDC WD5000AAVS-00ZTB 0 500,1 GB, firmware 01.01B01

Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik ben ten einde raad.

Groeten,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er alvast niet echt goed uit voor de HDD helaas.:dong:

Download op de website van Western Digital WinDlg_124.zip

Het gedownloade bestand dien je uit te pakken met b.v. Winzip of WinRar.

In de uitgepakte map dubbelklik je op WinDlg.exe.

Als Windows Vista of Windows 7 gebruiker rechtsklik je op WinDlg.exe en kies Als administrator uitvoeren.

Zet een vinkje bij "I accept this License Agreement" en klik op Next.

Een venster opent waarin je harddisks worden weergegeven.

Rechtsklik op de gewenste harddisk en kies Run Diagnostics waarna volgend venster verschijnt.

diagnostics.png

Selecteer EXTENDED TEST en klik op Start.

Nu gaat deze tool je harddisk controleren, dit kan een hele tijd in beslag nemen

afhankelijk van de grootte van de harddisk.

Vermeld het resultaat van deze test in een volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag,

Ik heb vervolgens gekozen voor "Repair", maar die gaf een foutmelding (helaas geen schermafdruk van) aan en dat ik contact moest opnemen met WD.

Ik neem aan dat dit het einde is van mijn HDD. Gelukkig heb ik nog bandjes van vroeger en foto's, daar kom ik wel aan.

Misschien dat er toch nog een oplossing is, maar zoniet, dan is het een goed leermoment voor mij en iedereen.

gr,

Arjan

harde schijf status.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.