Ga naar inhoud

Nieuw systeem loopt vast


Aanbevolen berichten

[h=2]Nieuw systeem loopt vast[/h]

Hallo,

Heb het volgende probleem, na het assembleren van systeem dacht ik ff vlug Windows 8 installeren en off we go, maar viel dit effen tegen.

Ging al mis bij installatie W8, liep daar al vast maar uiteindelijk toch geïnstalleerd gekregen.

Nu heb ik vastlopers bij zowel het starten van het BIOS als bij het starten van W8 en als ik W8 kan starten daar ook na tijdje, zo'n 10 min., loopt hij ook vast.

Geen BSOD.

Systeem bestaat uit het volgende

Moederbord: Gigabyte GA H77M-D3H

Geheugen : Corsair XMS 4GB(2x2GB) 1333MHz

Processor : Pentium G860 + stockkoeler ( temp 30° in BIOS)

Voeding : Corsair CX 430

SSD: Crucial m4 64GB ( in BIOS in AHCI)

HDD: WD Green 640 GB

Wireless kaartje :TP-LINK TL-WN851ND 300Mbps Wireless N PCI Adapter

Case: Cooler Master HAF 912

Besturing : Windows 8 64bit (legaal)

Volgende geprobeerd :

- kaal gestart (alleen voeding, geheugen, moederbord en processor + stockkoeler) -> loopt na een tijdje vast in BIOS

- kaal starten met iedere keer 1 geheugen latje -> loopt na een tijdje vast in BIOS

- nieuw geheugen gestoken Kingston HyperX blu 4GB 1333MHz (2x2GB) -> loopt vast

- starten met telkens 1 latje -> loopt vast

- moederbord vernieuwd naar opnieuw een Gigabyte GA H77M-D3H + nieuwe koelpasta op processor

- starten met nieuw MB + Corsair geheugen (latje per latje) + processor -> loopt na een tijdje vast in BIOS

- starten met nieuw moederbord + Kingston geheugen latje per latje) + processor -> loopt na een tijdje vast in BIOS

- BIOS geflasht, probleem blijft

- gekeken welke processors en geheugen het moederbord ondersteunt, Pentium G860 en mijn gebruikte geheugen worden ondersteunt

- gekeken welk type geheugen wordt ondersteunt door processor, ook hier wordt mijn geheugen ondersteunt

- voeding geplaatst in mijn ander systeem, deze werkt hier perfect (dus slechte voeding ook uitgesloten)

Processor niet uitgetest, maar lijkt me sterk dat er daar wat mis mee is (kan natuurlijk)

Alles geprobeerd (of zie ik iets over het hoofd)

Toch al zo'n systeem of 8-9 geassembleerd, dus toch al geen leek meer in hardware.

Nu ten einde raad en hoop op jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle, idd geen SSD of HDD aangesloten.

BIOS start vlot maar blijft na een tijdje hangen (+/- na 10 min.)

Dacht ook al aan muis of keyboard (beiden Logitech) die misschien de fout gaven, maar die zijn aangesloten op USB poorten en niet op USB3 poorten.

aangepast door Seadevil
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.