Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast verpoorte
Geplaatst:

Hallo,ik heb momenteel een latje van 256 mb ddr1 geheugen in mijn pc.

Ik zou dit latje willen vervangen door 1gb geheugen,kan ik ook in plaats van ddr1 een ddr2 geheugenlatje instoppen.Alvast bedankt.

Geplaatst:

het ddr2 geheugen zal niet gaan passen.

ddr1 heeft een andere soort opbouw dan ddr2 (de slotjes waar het geheugen in zit zit op een andere plaats)

@dj_ke

dan zal je het er wel erg hard ingeramd moeten hebben hahaha

Geplaatst:

ah dan zal het dat toch niet geweest zijn!! want bij mij ging het er wel in en het had de zelfde vorm alleen was er maar langs 1 kant van die zwarte chips en bij die er al staken waren er langs bijde kanten op. Als ik daarna de pc opstarte deed hij het niet meer.

Geplaatst:

dan had je het verschil tussen dual sided en single sided.. dan werkt het idd niet.

ddr1 heeft dat middelste stukje plastic (in het socket zelf) op een ietsje andere plaats zitten dan ddr2... dus dat gaat net niet passen.. en als je niet op let sloop je daar je geheugen latje mee... (als ik het goed zeg.. want ik haal wel eens iets door de war natuurlijk)

Gast verpoorte
Geplaatst:

Ik heb nu een kaart van 1gb ingestopt van 3200 en heb nog een kaart van 512mb 2700.Wat zal er beter zijn,1kaart van 1gb van 3200 of beide kaarten gebruiken.Alvast bedankt.

Geplaatst:

Dat hangt van je gebruik af.

Gebruik je vaak meer dan 1 gig geheugen? Dit kan je zien door tijdens dat je werkt (gewoon normaal werken & af en toe eens in de gaten houden wat je geheugengebruik is; dat kan je doen door ctrl alt delete - prestaties te gaan en dan bij "geheugengebruik" in kB eens te kijken naar wat de Piek waarde is).

Zit dit frequent boven de gigabyte, dan zou ik voor 1 gig + 512 meg blijven. Zit dat nooit boven die gigabyte, dan leg je dat latje van 512 beter naast je pc dan dat je het gebruikt, aangezien je gig in zijn eentje dan sneller gaat werken dan die gig + 512 erbij.

Gast verpoorte
Geplaatst:

Als ik niets doe staat hij op Totaal 443095

Limiet 1991508

Piek 685920

Als ik iets doe bv programma openen staat hij op Totaal 453258

Geplaatst:

dan heb je nog genoeg over hoor, dus 1 gig is genoeg.

Verder is het trouwens wel ff tijd om je windows wat op te schonen, als die al 400 meg ram verbruikt bij gewoon gestart zijn is dat wel veel...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.