Ga naar inhoud

hardeschijven raar probleem


Aanbevolen berichten

Ik wil vanmorgen mijn PC opstarten maar hij bleef hangen voordat hij Windows ging laden. Ik ben naar beneden gegaan om wat te eten en toen ik terug kwam was de PC opgestart. Ik starten speedfan en ik keek bij s.m.a.r.t. en zag tot mijn schrik 16 pending sectors. De harde schijf is pas 2 weken oud, het is een western digital caviar blue 1TB. Ik startte de PC opnieuw op maar hij wilde niet in Windows 7 booten. Na en kwartier zwart scherm ging hij naar opstart herstel maar kon niks vinden. Ik pakte en goed werkende caviar blue 320 GB waar Windows 7 opstond om te booten en de 1 TB te scannen. Tot mijn schrik kreeg de 320 GB ook pending sectors. Ik startte hdd tune pro en deed en error scan. Er redelijk wat rode blokjes op de 320 GB en soms zag ik wat groene blokjes rood worden. Na een kwart van de scan zag ik dat mijn 320 GB harde schijf opeens 90 pending sectors had. Dus ik stopte de test maar want ik vertrouwde het niet. Mijn vraag is wat is er aan de hand, beide hdd waren gister nog goed en nu hebben ze beide pending sectoren. Kan het aan mijn PC liggen omdat de 320Gb ook opeens pending sectors kreeg toen ik hem op mijn PC aansloot? Ik snap er niks meer van.

Met vriendelijke groet,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe de WD schijf eens testen op de volgende manier.

Download op de website van Western Digital WinDlg_124.zip

Het gedownloade bestand dien je uit te pakken met b.v. Winzip of WinRar.

In de uitgepakte map dubbelklik je op WinDlg.exe.

Als Windows Vista of Windows 7 gebruiker rechtsklik je op WinDlg.exe en kies Als administrator uitvoeren.

Zet een vinkje bij "I accept this License Agreement" en klik op Next.

Een venster opent waarin je harddisks worden weergegeven.

Rechtsklik op de gewenste harddisk en kies Run Diagnostics waarna volgend venster verschijnt.

diagnostics.png

Selecteer EXTENDED TEST en klik op Start.

Nu gaat deze tool je harddisk controleren, dit kan een hele tijd in beslag nemen

afhankelijk van de grootte van de harddisk.

Vermeld het resultaat van deze test in een volgende bericht.

Mocht je de mogelijkheid hebben om de schijven in een andere pc te testen zou ik dat zeker proberen.

Heb je iets in de buurt gehad van de harde schijven wat sterk magnetisch is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zo direct niets opmerken aan of bij je pc wat dit zou kunnen veroorzaken:hmmmm:

Vreemd verhaal dat beide harde schijven opeens defect zijn, ik zou de schijven eens in een ander systeem hangen en kijken wat dat brengt. Maar vrees het ergste :dong:

Je kan als bovenstaande geen verbetering geeft aanspraak maken op garantie.

Je kan naar de verkoper die het voor je regelt, en je kan hier(klik erop) nakijken of je nog garantie hebt op de overige schijven van WD.

Kies het land waar je woont en typ het serial nummer in die je vind op je harde schijf en de rest wijst zichzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dank u voor de hulp. Ik startte net de pc op met de 1 TB harde schijf en ik krijg allemaal fouten en ik kan niks meer doen op de PC. Ik denk dat ik deze week terug ga naar de winkel waar ik deze harde schijf heb gekocht hij is net nieuw.

Ik zal voor de andere hdd kijken voor garantie.

Met vriendelijke groet,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben naar de winkel geweest waar ik de 1 TB hdd heb gekocht. ze hebben een nieuwe besteld :) de hardeschijf har maar 100 draai-uren.

Mijn pc is ondertussen 1,5 jaar oud. heb in de tussentijd wel dingen geupgrade.

Gigabyte ga-78lmt-usb3

Amd phenom II x4 x840 3,2 ghz @ ~3,7 ghz

6 GB werkgeheugen

Nvidia Geforce Gtx 550ti

Thermaltake 530 Watt voeding.

dit zijn de belangrijkste dingen wel.

Met vriendelijke groet,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de hardeschijf vandaag opgehaald. de winkel waar ik hem op heb gehaald is zeer onvriendelijk en ze boden niet eens excuses aan dat ik alles van de hdd moest afhalen en weer opnieuw installeren en instellen. ze legde de nieuwe hardeschijf op de toonbank legde de bon erbovenop en zei niet eens gedag. ik weet niet of je namen van de winkel er bij mag zetten maar de winkel was Dixons. dus voor iedereen: niet deze winkel nemen iedereen heeft er slechte ervaringen mee. ik wist er al van maar met de air-mails was de hardeschijf daar het goedkoopste. ik koop er dus nooit meer wat.

Met vriendelijke groet,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.