Ga naar inhoud

Traag thuisnetwerk

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een thuisnetwerk opgezet om gemakkelijk bestanden te kunnen delen tussen mijn pc en mijn laptop,

maar dit gaat te traag om werkbaar te zijn.

een bestand van 300 mb overzetten van mijn pc naar mijn laptop gaat aan +- 500kb/s

van mijn laptop naar mijn pc +-300 kb/s met soms een uitschieter van max 1 seconde naar 2mb/s

het netwerk is via de wifi, dus ik verwacht wel geen astronomische snelheden maar dit vind ik wel echt te traag.

Ik heb al geprobeerd de drivers van de wifi kaarten te updaten en ook zonder firewalls geprobeerd, dit hielp niets.

een paar gegevens:

laptop:

qualcomm atheros ar946x wireless network adapter

windows 8

pc:

802.11n Wireless LAN Card

windows 7

router:

die standaard belgacom bbox

Iemand enig idee wat er fout loopt?

Als er meer info nodig is, vraag maar, ik zorg er dan zo rap mogelijk voor.

dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

De snelheid van een netwerkverbinding is uiteindelijk beperkt tot de zwakste (traagste) schakel. Bij WiFi speelt de sterkte en kwaliteit van het radiosignaal een grote rol. De specs van een verbinding zijn altijd de theoretische maxima, die in de praktijk nooit gehaald worden.

Dus ik zou je aanraden of je het signaal kan verbeteren (afstand, obstakels).

Als je regelmatig grote bestanden over je netwerk stuurt, bekijk dan eens of je daarvoor geen kabelverbinding kan gebruiken (al is het maar alleen om de kopij te maken).

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.