Ga naar inhoud

Problemen met internetverbinding

dizze

Aanbevolen berichten

Slecht nieuws ! ..deze morgen, eerste x direct online, dan heeft hij 116 updates geinstalleerd. 2de opstart, terug 15 min wachten. Derde opstart hetzelfde.

Zou het iets kunnen te maken hebben met die updates ? ..als ik in het begin van dit probleem hem terug in verkoopstand zette, dan was het probleem in het begin ook altijd weg, en na een dag of 2 (en verschillende updates) was het terug om zeep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 177
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dan zou het inderdaad in de updates kunnen zitten.

Maar als een update de oorzaak is, zou het toch iedere keer fout moeten lopen en niet af toe goed.

Wat ik nu ga voorstellen zal een boel tijd en werk vragen maar het is de enige manier om er achter te komen of een update de oorzaak is en welke update het dan wel is.

Je moet terug gaan naar de toestand voor de installatie van de updates met behulp van systeemherstel.

Windows maakt automatisch een herstelpunt aan bij elke update, dat zou dus geen probleem mogen zijn.

Dan moet je de updates op handmatig zetten en de updates 1 voor 1 installeren.

Noteer ook telkens welke update je installeert want de updates worden niet altijd in dezelfde volgorde getoond.

Na elke update moet je even grondig testen of het probleem zich voordoet alvorens de volgende update te installeren.

Als het probleem zich voordoet, ga je terug naar de toestand van voor de update met behulp van systeemherstel.

Na het terugzetten van het herstelpunt ga je weer naar de windows updates en je verbergt de update die het probleem veroorzaakte.

Een update verbergen kan je doe door recht te klikken op de update en dan kiezen voor verbergen.

Installeer dan de volgende update en herhaal de procedure.

Doe dit tot je alle updates hebt gehad.

Updates voor drivers mag je sowieso verbergen want de kans is groot dat de reeds geinstallerde drivers beter zijn dan deze van windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Deze week had ik een systeemherstel gedaan van voor de updates, maar blijkbaar is er tijdens dat herstel iets fou tgelopen, want ik kreeg na opstart

een blauw scherm met " ernstige foutmeldingen" kon windows ook niet meer opstarten.

Uiteindelijk toch gelukt, maar het werkt niet zoals het zou moeten, ..daarom dacht ik opnieuw een herstel installatie te doen, maar geen updates doen.

En dan ga ik eerst een hele week afwachten en testen of het probleem wel degelijk wegblijft zonder die updates.

Indien van wel, ..dan 1 voor 1 updaten. Van zodra ik resultaat heb laat ik het weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het een hele week getest, en ik heb in het begin van de week 1x moeten wachten op verbinding, andere dagen ok, behalve vandaag was het terug van dat.

Dus ligt het niet aan die updates. Wat ik nog wel kan proberen, is alles nog eens terug zetten in verkoopsstand, maar dan ook updates uitschakelen, omdat het vlak na nadat ik dat vroeger gedaan had, ook alles terug ok was (tijdelijk)

Wat denk jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te proberen maar ooit zal je toch de updates moeten installeren.

Je kan de updates ook instellen dat ze niet automatisch installeren maar dat je wel een melding krijgt als er updates zijn.

Dan kan je de updates een voor een installeren en telkens testen of het probleem weer optreed.

Updates van drivers mag je overslaan en eventueel verbergen zodat ze niet meer aangeboden worden.

Updates verbergen doe je met een rechter muisklik op de betreffende update en dan kiezen voor update verbergen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist geprobeerd om alles terug in verkoopstand te zetten, maar dat lukt niet meer. Waarschijnlijk door die herstelinstallatie te doen, ..denk ik.

Normaal was dat opstarten met de F11, ..ik zal eens wat googlen of er nog een andere manier bestaat, ..of eens naar de helpdesk bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.