Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij het samenstellen van een pc dien je je eerst te bezinnen waarvoor je de pc (het meest) zal gebruiken.

- Is het enkel om te internetten en office toepassingen, dan hoeft je pc niet zo duur te zijn.

- Wil je spelletjes spelen, bekijk dan eens welk vereisten daarvoor nodig zijn.

Het is voor ons moeilijk te zeggen waar jij je pc voor zal gebruiken. beide systemen ogen goed, zonder zelf een dieper onderzoek te moeten doen.

Voor 2000 euro kan je al heel wat tegenwoordig, zelfs inclusief scherm en multifunctional.

groeten, bart

Geplaatst:

En ga je je pc overklokken? Anders heb je véél te duur geheugen gekocht, dominator geheugen is enkel nodig voor als je hem ferm gaat overklokken, anders is standaard 800mhz geheugen meer dan genoeg.

Ik vermoed dat je je harde schijf in raid0 gaat zetten om een hogere snelheid te halen; ik zou er dan direct nog een harde schijf bij zetten en die in raid5 steken. Als in RAID0 1 Van de 2 harde schijven crashed ben je alle data kwijt, als in RAID5 1 van de 3 schrijven crashed ben je niets kwijt. En aangezien dat niet echt invloed gaat hebben op je budget...

Er zit trouwens een SupremeFX geluidskaart op je moederbord bij formula 2, dus ik zou die creative gewoon laten vallen. Je betaalt er 50€ voor en het verschil in geluidskwaliteit zal je niet horen met gewone pc-luidsprekers (ook niet met die logitech surroundsetjes van 300€)

Hou die voeding trouwens maar op een 600w, dat is méér dan genoeg voor zo'n systeem. Je moet voor een systeem met een GTX280 in SLI gecombineerd met een q9650 (dus de zwaarste die quad die nog eens 35w meer dan de jouwe verbruikt) rekenen op 500w op vollast. Met dus 35w eraf en dan nog 2 harde schijven erbij zal je daar ongeveer terug zitten. Met een 600W heb je dus nog speling...

Geplaatst:

is het goed als ik hm overklok of is da slecht want ik ken er nix van :D

en wat je verder zei zal het zo zijn denk ik :P:D

ok die creative zal ik laten vallen ;)

is het nie beter als die meer is of is dat slecht ?

Bedankt voor je reactie ;)

Geplaatst:

Voeding heeft een bepaalde efficiency, dus bijvoorbeeld:

Je hele systeem trekt 500W maar je neemt een voeding van 1000W, dan heb je minder efficiency,

want je voeding word maar voor 50% belast en de grootste efficiency word meestal bereikt boven 60% load.

En een voeding met grotere capaciteit kost meer...

Geplaatst:

als je er niet veel van kent zou ik niet beginnen met overklokken, aangezien je dat met zo'n cpu gewoon niet nodig hebt, en het onnodig veel energie kost (overklokte cpu verbruikt meer dan een niet-overklokte).

Ik zou dus dat dominator geheugen verminderen naar 57480 Exceleram DDR2 Memory HS Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2 (ook van in die winkel waar jij wil bestellen). Dan heb je direct 20€ bespaard zonder dat dat invloed gaat hebben op je systeemprestaties.

Geplaatst:

Overclocken van je CPU is inderdaad niet echt slim als je er niet veel van weet.

Ik heb een Intel C2Q Q6600 die ik overgeclockt heb tot 3.4ghz op gewone luchtkoelig.

Maar als je gewoon gamed of zo merk je dat niet en het is toch 1Ghz winst.

Alleen bij benchmarks haal je véél meer.

Je grafische kaart overclocke is iets heek anders dat verschil merk je echt hard bij games.

En een GTX280 zal wel goed overclocken.

En dat gebeurt ook via software en niet via het BIOS.

Het geeft ook minder risico's dan je CPU.

Grtz

Geplaatst:

Als je echter beide videokaarten plus je cpu zou gaan overklokken moet je wel een zwaardere voeding steken, aangezien het verbruik dan vrij snel gaat oplopen.

Ik weet niet of je je stroomrekening zelf betaalt of dat je nog bij je ouders woont, maar met het systeem dat er nu staat gebruik je ongeveer 0,10€ per uur dat je gamed. Als je dat gaat overklokken kan dat makkelijk naar 0,15€ per uur stijgen...

Geplaatst:

ik ga hm nie zelf overklokken aan iemand late doen die iets van kent

kwoon nog bij men ouders :P rekening is voor hun :D

is het nu goed als ik die pc van 1993 euro pak of moet ik er iets aan verandere samen stelle ga ik ook nie doen ook late doen door iemand :P

bedankt voor jullie reacties

Grtz Burna

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.