Ga naar inhoud

Toegangsrechten op file

habhab

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hier ben ik weer:embarassed:

Vandaag had ik het plan om mijn Outlook pst file iets te herorganizeren, daar ik vond dat hij met bijna 2GB wel een beetje groot werd. Ik heb een nieuwe pst file gemaakt, waarin ik een deel van de oorspronkelijke pst file in heb gecopieerd (een folder genaamd 'shops' - inhoud is hier irrevant). Ik werk met Windows 7 en Outlook 2007.

Die file staat echter op een NAS server (ReadyNAS Duo).

So far so good, file aangemaakt, copy van folder gemaakt, en zonder problemen kon ik verder werken.

Nu start ik Outlook opnieuw op, en probeer ik in de 'Shops' folder (dus de shops.pst - file) te openen. Ik krijg echter onmiddellijk de melding dat de toegang tot het bestand is geweigerd. Ik heb niet voldoende bevoegdheden voor het openen van het bestand \\NAS-VC\HomeShare\Outlook\Hans\Shops.pst.

Als ik naar het bestand op de NAS-server ga kijken, zie ik dat de rechten voor 'Iedereen' op 'alleen lezen' staat. Dit is dus hoogstwaarschijnlijk de reden van mijn probleem. Ik heb ook een eventuele verklaring (alhoewel ik geen flauw idee heb of die verklaring klopt). Toen ik de nieuwe pst file heb aangemaakt, was ik aangelogd op mijn NAS server als administrator (ik was namelijk op hetzelfde moment wat aan het experimenteren met backup systemen in de Cloud). Ik vermoed dus dat mijn shops.pst file gecreerd is als NAS-VC/admin, en voor één of andere reden betekent dat dat de file-rechten voor Iedereen default op lezen worden gezet. Nu ben ik echter niet meer aangelogd met mijn NAS-server, en wordt de file dus benaderd als een gewone user (Iedereen), en kan ik dus enkel lezen.

Het probleem is dat ik op geen enkele manier de file rechten kan wijzigen, omdat ik... u raadt het al... niet gemachtigd ben om dit te doen.

Ik heb reeds geprobeerd om opnieuw met de NAS-server aan te loggen (maw, openen van de webpagina op de server waarbij ik inlog als administrator), maar helaas, dit verschaft me nog steeds niet de rechten die ik nodig heb.

Hoe kan ik nu op één of andere manier de file ships.pst wijs maken dat ik wel degelijk de administrator van de NAS-server ben, en de rechten van 'Iedereen' veranderen zodat er ook schrijven wordt toegelaten.

Pfffff, ingewikkelde troep allemaal.

Bedankt,

HabHab

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.