Ga naar inhoud

Trage opstart laptop

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds enkele dagen is mijn laptop heel traag geworden. Vooral het opstarten duurt nu veel langer dan normaal. Ook komt het soms voor dat er na het opstarten mijn scherm een bepaalde kleur krijgt (en verder is er niets anders te zien), die na een paar seconden steeds weer in een andere kleur veranderd. Ik heb toen Microsoft security essentials een volledige scan laten draaien die niets vond. Vervolgens Norton (trial versie) gedownload en ook een volledige scan laten draaien die ook niets opleverde. Wel krijg ik van Norton soms de waarschuwing: Intensief schijf gebruik door windows services...

Is er iemand die mij kan helpen?

Hieronder hijackthis logfile en een kopie van mijn huidige operationele processen

Taakbeheer.docx

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Abu,

:welkom: op PCH!

Je HijackThis logje is schoon. Doe nog even volgende aub:

1. Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes' Anti-Malware (website) en sla het op je bureaublad op.
    Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:

• Update MalwareBytes' Anti-Malware
    • Start MalwareBytes' Anti-Malware
    • Je krijgt hier ook de keuze om de evaluatie versie van MBAM te gebruiken, indien je dit niet wilt vink dit dan uit.

Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Bij problemen!!! (Lees de onderstaande instructies)

• Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
  • Herstart de computer indien nodig en post hierna de log in het volgende bericht.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

[*]Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngzoek.exe naar het bureaublad.

• Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.

• Running processes
    • Recently Created
    • Startup Information
    • Auto Clean

[*] Klik nu op de knop "Run script".

[*] Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).

[*] Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.

[*] Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mako en bedankt voor je tijd en welkomsgroet ;-)

Ik heb Malwarebytes scan gedraaid en de eerste keer vond hij geen bedreigingen. Echter zonder te scannen heeft hij later een bedreiging gevonden (deze heb ik als bijlage toegevoegd). Daarna heb ik voor de zekerheid nog een keer de scan gedraaid maar ook toen vond hij niets.

Resultaten van zoek.exe heb ik ook als bijlage toegevoegd.

Hoor graag hoe verder te gaan...

Thanks.

zoek-results.log

protection-log-2013-06-04.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ook dat logje ziet er prima uit. Doe als finale controle nog even onderstaande 2 stappen aub:

1. Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

• Sluit alle openstaande vensters.
    • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
    • Klik vervolgens op Verwijderen.
    • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
    • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK

Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal.

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.

Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht.

[*]Download GMER van één van de volgende locaties naar het bureablad.

• GMER (Random naam)
  • GMER (ZIP)
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met GMER.
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Gebruik de computer verder niet tijdens een scan met GMER.
  • Dubbelklik op GMER met de random naam, of indien je gebruik maakt van het ZIP bestand pak deze eerst uit en dubbelklik op GMER.exe
  • Wanneer GMER is gestart wordt er een snelle scan uitgevoerd, wacht todat deze gereed is.
  • Indien er een waarschuwing komt met betrekking tot "rootkit activity" klik naar op No / Nee bij de vraag of een volledige systeemscan uit te voeren.
  • Zorg dat alle items behalve items behalve de onderstaande staan aangevinkt.
    • IAT/EAT >> Belangrijk!!! deze optie moet uitgeschakeld staan.
    • Show All>> Belangrijk!!! deze optie moet uitgeschakeld staan.

50f68d87718e9-GMER2new_zpsdd936679.jpg

[*] Klik op de knop Scan

[*] Wanneer er een scherm met betrekking tot een rootkit waarschuwing verschijnt klikt u op "OK"

[*] Wanneer de scan gereed is klikt u op Save er wordt nu een bestand genaamd gmer.log op het bureaublad opgeslagen.

[*] Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

De melding die MalwareByte's geeft is van AUTOKMS. Dit is een crack voor Microsoft Office software :dong:. Van cracks is over het algemeen geweten dat ze potentieel gevaarlijk kunnen zijn. Of je verwijdert het bestand of je stelt een uitzondering in in MBAM zodat je geen meldingen meer krijgt.

Indien je het wilt verwijderen horen we het wel, dan moet er ook nog e.e.a. gewijzigd worden.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dat is geen probleem hoor, dan zetten we gewoon een andere tool in:

Download 51a5f31352b88-icon_MBAR.pngMalwarebytes Anti-Rootkit naar het bureaublad.

Klik hier voor de complete handleiding.

• Pak het ZIP bestand uit en dubbelklik hierna op "mbar.exe" om de tool te starten.
  • Let op! Malwarebytes Anti-Rootkit dient onder een account met administrator rechten te worden uitgevoerd.
  • Klik in het introductiescherm op "next" om door te gaan.
  • Klik in het volgende scherm op Update om Malwarebytes Anti-Rootkit van de laatste definities te voorzien.
  • Klik als de update gereed is op "Next" en klik hierna op "Scan".
  • Als de scan gereed is en er geen malware is gedetecteerd klik dan op "Exit"
  • Indien er malware wordt gedetecteerd zorg dat de items zijn aangevinkt en klik op "Cleanup" en herstart de computer.
  • Open na de herstart de map van MBAR en plaats de twee onderstaande log bestanden als bijlage in het volgende bericht
  • "mbar-log-{datum} (xx-xx-xx).txt" & "system-log.txt"

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Inmiddels nu ook Malwarebytes gedraaid, maar deze heeft geen bedreigingen gevonden. Betekend dit dat er niks aan de hand is? De laptop is anders nog steeds erg traag.

De crack van MS office zou ik wel willen houden, echter deze had ik zonder te weten wat het was door Malwarebyte's laten verwijderen:banghead::banghead:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Al deze logjes zien er goed uit hoor, ik denk niet dat dit malware gerelateerd is. Even naar je hardwaresamenstelling kijken...

1. Download en installeer Speccy.
    Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
    Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
    Speccysetup_zps67a9e41f.png
    Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
    Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
    In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif
  2. Download 51a72c6334c99-ccleaner16.pngCCleaner naar het bureaublad. (Als je het nog niet gebruik hebt)
    • Installeer CCleaner en start CCleaner op na de installatie.
    • Klik in de meest linkse kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten
    • Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.
    • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.