Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een mengpaneel gekocht maar kan dit niet aansluiten op mijn pc.

ik heb een 5.1 onbourd soundcard

en mijn boxen zijn van logitech ook 5.1,

Ik heb namelijki problemen om mijn output te verbinden met mijn boxen.

ik heb vanuit mijn moederbord een kabel gelegd nar het mengpaneel naar ch1

en dan normaal naar mijn boxen. maar mijn boxen zitten origineel op mijn moederbord met 5 kabeltjes

Ik weet geen raad meer.

dank u op voorhand

Geplaatst:

Dat mengpaneel kan dan ook niet overweg met surround; het is een stereo-mengpaneel.

Je zal dus maar 2 luidsprekers kunnen gebruiken icm dat mengpaneel, en dat zijn normaal je front-luidsprekers.

Geplaatst:

Van je computer zijn front-outs inderdaad naar je Channel 1 input van je mengpaneel. Van je 2de geluidsbron (cdspeler, nog een geluidskaart, nog een pc...) naar de Channel 2 van je mengpaneel

Aan de uitgang van je mengpaneel (de output) naar je 2 frontspeakers van je surround setje (eventueel met een verloopje, aangezien ik denk dat je mengpaneel jack uitgangen gaat hebben ipv de 3.5mm die een pc standaard heeft). De andere 3 speakers en de subwoofer van je surroundsetje kan je in je kast zetten ;).

Het kan trouwens zijn dat het geluid maar zéér zachtjes uit je luidsprekers komt, dat is omdat je na een mengpaneel normaal gezien een versterker hangt ipv rechtstreeks je luidsprekers.

Geplaatst:

dus zou ik best een versterker er aanhangen?

en kan ik zo geen kabeltje kopen met aan de ene kant jackingang rood en wit en aan de andere kant 5 vrouwtjes van 3.5mm om daar mijn boxen op aan te sluiten of bestaat dat niet?

Geplaatst:

versterker aanhangen kan je doen, maar dan kan je er geen luidsprekers van een computer op aansluiten (die kunnen namelijk niet tegen een versterker).

Je kan die Jack's inderdaad met een kabeltje omzetten naar female 3.5mm, maar je kan maar 2 signalen krijgen (wat ook logisch is, je hele mengpaneel kan maar met 2 signalen overweg). Surroundgeluid mixen met een mengpaneeltje gaat gewoon NIET (of je moet er een mengpaneel speciaal voor vinden, maar voor zover ik weet zijn die niet standaard op de markt), gewoon omdat het totaal nutteloos/véél te moeilijk is om surroundgeluid te gaan mixen.

Wat is eigenlijk het doel van de opstelling? Voor zover ik hier zie heb je maar 1 ingang (namelijk je pc) aan je mengpaneel hangen, wat me vrij gek lijkt. Een mengpaneel is er juist om 2 stereo-ingangen naar 1 stereo-ingang te mixen, niet om iets met 1 surroundsignaal te doen.

Geplaatst:

als je op de pc wil gaan mixen heb je een totaal verkeerd mengpaneel gekocht.

Hetgene jij gekocht hebt is eentje voor van 2 analoge audiosignalen te vertrekken, zijnde 2 pc's; 2 cdspelers; 2 platendraaiers (of een combinatie van 2 apparaten). Wat je nodig hebt als je puur met 1 pc wil draaien is een USB mengpaneel, en dan kan ik je de Behringer BCD 3000 aanraden. Schitterend mengpaneeltje dat met alle bekende draaisoftware voor de pc kan samenwerken, en dat programmeerbare knoppen bezig zodat je het kan aanpassen naar hoe je het liefste draait.

Dit paneeltje is voor rond de 200à250€ al te koop, dus het is niet al te duur. Ik weet dat hercules ook een dergelijk iets heeft voor vrij weinig geld, maar laat dat ajb in de winkel staan, dat trekt op niets (heb zelf met beiden al gewerkt, die behringer is echt 1000x beter)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.