Ga naar inhoud

Laptop werkt plots ongeloofelijk traag

Foenter

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb z'n 2 maanden geleden een laptop gekocht. Het is een msi GE60, die ik gebruik voor schoolwerk en gaming.

Sinds 2 dagen is hij echter extreem traag geworden. Ik weet echt niet hoe dit komt. Hij loopt nu regelmatig vast.

Ik heb in het verleden al een paar bluescreens gehad maar nu is het echt wel ernstig.

Ik heb uiteraard al geprobeerd om te rebooten, het probleem blijft hetzelfde.

Kan u me helpen alstublieft?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Foenter,

:welkom: op PCH!

Allereerst: regelmatig bluescreens op een computer die 2 maanden oud is is helemaal niet in orde. Ik vermoed dat je dus nog garantie hebt en zou het sterk overwegen daar eventueel beroep op te doen.

We kunnen hier wel de oorzaak proberen achterhalen, maar een BSOD (Blue Screen Of Death) wijst meestal in de richting van een hardware probleem, en daarvoor ga je dan finaal toch best opnieuw naar de winkel als je nog garantie hebt.

Eens kijken wat we kunnen achterhalen...

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

De BSOD's worden veroorzaakt hoofdzakelijk door de driver van je internetadapter. Echter is dit een veelvoorkomend probleem waarop nog geen eenduidige oplossing gevonden is lijkt het.

Probeer eens het stappenplan in deze link.

Indien je problemen ondervindt bij bepaalde stappen horen we dat graag.

Mocht dit geen oplossing bieden voor je problemen stel ik echt voor dat je terug gaat naar je leverancier/winkel en beroep doet op je garantie. Zeker op een 2 maand oude laptop zijn zulke problemen niet normaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.