Ga naar inhoud

VirtualBox

Aanbevolen berichten

Gast Wisselaar
Geplaatst:

Ik heb VirtualBox geinstalleerd in Windows7 en wil hierin Windows XP draaien. Dit is gelukt, maar ik blijf zitten met 3 problemen.

1. In de XP verkenner krijg ik geen USB te zien en zo kan ik dus geen belangrijke onderdelen overbrengen.

Ik heb een mooie uitleg gelezen op deze site maar ik krijg het niet voor elkaar.

2. Ik wil op het internet via een draadloze verbinding die in mijn computer aanwezig is maar ik vind niet hoe ik dit moet doen.

3. Ik wil gegevens van mijn Win7 harde schijf lezen en schrijven vanuit WinXP kan dit bv door mappen delen?

Gast Wisselaar
Geplaatst: (aangepast)

Vraag 1 heb ik zelf opgelost, De voorzijde van mijn computer bevat USB3 poorten en die blijken niet te werken met de VirtualBox. Toen ik USB2 poorten gebruikte ging het probleemloos.

Zo, nu de rest nog.

aangepast door Wisselaar
Geplaatst:
2. Ik wil op het internet via een draadloze verbinding die in mijn computer aanwezig is maar ik vind niet hoe ik dit moet doen.
In de virtuele xp machine kan je geen wifi gebruiken.

Virtual box maakt automatisch een verbinding voor virtuele machine naar de actieve netwerkkaart van de echte machine.

Normaal kan je met de virtuele XP dus op internet zonder dat je iets moet instellen.

3. Ik wil gegevens van mijn Win7 harde schijf lezen en schrijven vanuit WinXP kan dit bv door mappen delen?

Je doet dit inderdaad door mappen te delen en je moet dit aangeven in de instellingen van de virtuele machine.

Start virtual box (maar niet de xp machine) en ga dan naar de instellingen van de XP.

Klik in de kolom aan de linkerkant op gedeelde mappen.

Klik dan aan de rechterkant op het map icoontje met het groene + teken om een map toe te voegen.

Blader naar de gewenste map op de windows 7 machine en zet een vinkje bij automatisch koppelen.

De gedeelde map zal nu automatisch gekoppeld worden als XP opstart maar krijgt misschien niet steeds dezelfde schijfletter.

Wil je dat de map steeds dezelfde schijfletter krijgt in XP, moet je autoamtisch koppelen uitvinken en in xp de gedeelde map toevoegen als netwerkschijf.

Gast Wisselaar
Geplaatst: (aangepast)

Hallo kweezie,

Was dat maar waar, ik ben dagen lang aan het tobben.

Het internet was niet duidelijk geformulierd, mijn computer (De echte) heeft via Windows 7, verbinding met internet middels een draadloze verbinding. Mijn virtuele computer zou zoals ik het las automatisch bij het opstarten zich verbinden met die internetverbinding van Win7. Maar bij mij gebeurt er niets, als ik kijk bij netwerkverbinding in mijn virtuele WinXP pro dan lees ik dat de lan kabel niet is aangesloten en ik kan hem niet op andere gedachten brengen.

Met het delen van een map lukt het ook niet. Ik las uw uitleg, maar als ik in Win7 via de Verkenner naar de map blader en die aanklik met de rechtermuisknop zie ik een lijst die eindigt met Eigenschappen maar ergens een vinkje kunnen plaatsen, nee nergens kom ik die "automatisch koppelen" tekst tegen.

Ik weet dat het lastig is om op afstand te bedenken wat er fout gaat, maar ik krijg hier niets aan de praat waar het mij echt om gaat, Internet om met OutlookExpress te e-mailen en dat op te slaan in de betreffende e-mail mappen op de echte Win7 mappen.

aangepast door Wisselaar
Geplaatst:

Even voor de duidelijkheid enkele termen definieren.

Je HOST is de echte machine met win7 en de GAST is de virtuele machine met XP.

De mappen die je wil delen tussen de HOST en de GAST moet je op de HOST gewoon delen (via eigenschappen)

Dan start je het programma virtual box op maar zonder de GAST op te starten.

Ga dan naar de eigenschappen/instellingen van de GAST.

Klik in de kolom aan de linkerkant op gedeelde mappen.

Klik dan aan de rechterkant op het map icoontje met het groene + teken om een map toe te voegen.

Blader naar de gewenste map en zet een vinkje bij automatisch koppelen.

De gedeelde map zal nu automatisch gekoppeld worden als XP opstart maar krijgt misschien niet steeds dezelfde schijfletter.

Wil je dat de map steeds dezelfde schijfletter krijgt in XP, moet je automatisch koppelen uitvinken en in xp de gedeelde map toevoegen als netwerkschijf.

Voor de netwerkadapter zou ik eens moeten kijken hoe de instellingen staan maar normaal hoef je daar niets aan te veranderen.

Ik zal proberen om morgen enkele afbeeldingen te plaatsen met de juiste instellingen.

Gast Wisselaar
Geplaatst:

Kweezie wabbit,

Hartelijk dank voor deze mooie uitleg, ik ben onder de indruk.

Door drukte kan ik nu niet proberen of het nu wel werkt, ik kom er binnenkort op terug.

Gast Wisselaar
Geplaatst:

Hallo Kweezie wabbit,

Dank zij uw voortreffelijke uitleg werkt de VirtueleBox als een zonnetje het gaat precies zoals ik had gehoopt, PERFECT

Geplaatst:

Als je het zelf gebruikt, kan je uit ervaring putten en dan is het niet zo moeilijk om een handleiding met afbeeldingen te maken :-)

Als je nog vragen hebt over virtual box, aarzel niet en stel ze hier op het forum.

Nog veel computerplezier :ciao:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.