Ga naar inhoud

Linksys RE1000 lijkt niet goed te werken

Goos092

Aanbevolen berichten

Hey iedereen.

Sinds een week heb ik weer plots problemen met mijn Wifi extender die het signaal van in onze garage doorsluist naar mijn kamer. Als ik google.com ping, heb ik 3-15% package loss(ik laat 'm twee minuutjes pingen).

Ik heb al een reset geprobeerd, ik zit dan de instellingen opnieuw te doen via een ethernet kabel in de extender, maar het blijft. Als ik beneden zit, en de extender zit niet in het stopcontact, heb ik geen last, dus is het de extender die het probleem vormt. Het was toch een duur ding, ik hoop dat het geen hardware mankement is.

Ideetjes?

- - - Updated - - -

Edit : Ik kan ook niet verbinden met 192.168.1.1 (of 0.1 of iets dat er op lijkt moest je denken dat ik verkeerd ben) als mijn extender 'werkt'. Als ik 'm reset om in te stellen lukt het wel, maar eens hij mijn bestaand signaal begint te versterken, kan ik weer geen enkele setup page meer bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Goos,

Het probleem met WiFi extenders is dat ze je netwerksnelheid naar beneden halen omdat ze elk netwerkpakketje eerst ontvangen en dan verder sturen. Dus je krijgt altijd een verdubbeling van het verkeer op je Wifi omgeving. Misschien kan je de situatie verbeteren door de extender te verplaatsen naar het "midden" van de (denkbeeldige) lijn waar je Wifi verbinding signaal loopt. Dus bijvoorbeeld met een laptop en zonder extender uitzoeken waar je nog goed signaal hebt van de router.

Succes !

PS: Het is normaal dat je een actieve extender niet kunt bereiken om de instelling te wijzigen, een extender wordt "onzichtbaar" vanaf het moment dat hij actief is, anders zou hij het netwerk verstoren.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok zal ik eens proberen, maar vroeger had ik altijd een stabiel signaal, nu lijkt hij zichzelf eigenlijk om de zoveel seconden te verliezen. Voorbeeld : De ene minuut heb ik 5 streepjes (van de extender), en heb ik goed internet. Plots laden mijn filmpjes niet meer, verlies ik connection met games, etc; ik heb nog maar 1 streepje. (duidelijk dat hij hier de extender verliest en rechtstreeks naar de garage verbindt). Plots verlies ik weer connectie, en heb ik er weer 5, enz enz enz. ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad niet eenvoudig om uitte zoeken wat juist de oorzaak is. Ook externe factoren zoals Wifi van de buren, hotspots, gsm, draadloze telefoons ... Ze vissen allemaal in dezelfde vijver ;-).

Het probleem zal waarschijnlijk wel zoals je zelf komt te zeggen in de verbinding van de extender met je modem zitten. Dat verklaart waarom je je internet verbinding verliest hoewel je het radio signaal van de extender nog ziet. Zonder verbinding met je modem kan de extender geen correct netwerkpad meer bieden. Als het inderdaad zo wisselvallig is dan is de oorzaak dus waarschijnlijk extern aan je netwerk.

Je kan proberen om er een logica in te vinden, gebeurt de storing rond hetzelfde tijdstip ... .

Maar het blijft gokken vrees ik.

Je zou ook eens kunnen proberen om het kanaal waarop je wifi werk te veranderen (staat dikwijls default op 1 of 6) soms helpt overschakelen naar 3, 9 of 11 bijvoorbeeld.

Hopelijk vind je op een gegeven moment toch een oorzaak.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.