Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb Linux Ubuntu 12.4 geïnstalleerd, nog maar net.

Het is even wennen en vooral zoeken.

Nu ondervind ik problemen bij het afspelen van films. Zijn in verschillende formaten, maar vooral in .avi.

Zou dit aan mijn pc zelf kunnen liggen? Het is namelijk al een tamelijk oud beestje, processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+ × 2, 3GB RAM.

Ik draai er normaal Windows 7 op maar heb Linux geïnstalleerd als dualboot.

Ik vind dat heel het systeem van Linux traag reageert. Het duurd ook lang vooraleer de venster geopend worden.

Ligt dit aan Linux of aan mijn pc?

Geplaatst:

Bij een trage linux-computer moet je het zoeken in de gebruikte Desktop Omgeving. Niet het besturingssysteem, die staat hier los van. Welke DE (Desktop Omgeving) gebruik jij?

En heb je al een update uitgevoerd? Kan ook nog wel eens helpen.

Nadat je je pakket-informatie hebt ge-update, voer dan eens een upgrade uit

aptitude safe-upgrade

Hiermee worden alle programma's, applicaties en drivers ge-upgrade naar de laatste versie.

Geplaatst:

Beste,

Probeer anders eens Xubuntu. Is licht en razendsnel. Verschilt niet zoveel van Ubuntu.

Hier kan je Xubuntu downloaden. Is een heel erg goede website!

Er is ook nog een heel erg goed Ubuntu-forum: dit vind je hier

Een andere mogelijkheid is dat je niet de juiste driver hebt voor je grafische kaart.

Geplaatst:

Maar bij installatie heeft hij de volledige harde schijf mee gekopieerd. Alles war onder de Windows staat heeft hij mee over gezet op Ubuntu. Dus ik veronderstel ook de drivers.

Geplaatst:

Hoe bedoel je "mee over gezet"?

Alle bestanden van Windows gekopieerd naar Ubuntu? Dat kan geen kwaad, Windows-executables werken niet in Linux.

Windows drivers kunnen dus ook geen invloed uitoefenen op je systeem.

Download alle benodigde(Linux-) drivers en update gelijk de rest van je systeem met # aptitude safe-upgrade nadat je je pakketinfo heb geupdate.

Is dan het probleem opgelost?

- - - Updated - - -

En welke desktop omgeving (Desktop Environment) gebruik je?

Geplaatst:

Moet nog kijken welke versie ik gebruik. Wat ik bedoel met mee overgezet is dat alle bestanden van in mijn windows versie heb ook allemaal terug te vinden zijn in de Ubuntu. Ik vind er dus direct een map met mijn films, documenten, afbeeldingen en zo onder terug.

Het is even wennen met Ubuntu en vooral zoeken maar denkneens het goed draaid mlet het wel een leuk besturingssysteem zijn.

Geplaatst:
Download alle benodigde(Linux-) drivers en update gelijk de rest van je systeem met # aptitude safe-upgrade nadat je je pakketinfo heb geupdate.

Met deze opdracht voer je een upgrade uit naar 13.04 die maar 9 maand na uitgave ondersteund word.

Het is beter de 12.04 LTS versie (Long Time Service) te installeren, die tot 2017 ondersteund word.

http://www.ubuntu-nl.org/download/desktop

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.