Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

1. Ik voer geen updates en upgrades uit via opdracht in de Termeninal , maar via "Systeeminstellingen" > Updatebeheer.

2. Mijn Updatebeheer staat ingesteld dat na het opstarten van Ubuntu automatisch naar updates en upgrades word gezocht en geinstalleerd.

Hoe bedoel je "mee over gezet"?

Alle bestanden van Windows gekopieerd naar Ubuntu?

Vanuit de Linux partitie kan men de Windows partitie benaderen en verkennen. Omgekeerd vanuit windows kan men de Linux partitie niet benaderen en gaan verkennen.

Geplaatst:

Carfan,

Ik heb de 12.04.1 LTS versie in 64 bit geïnstalleerd. Ik heb terug een volledige update gedaan maar probleem blijft. Hij blijft video vertraagd afspelen. Er zit een onboard grafische kaart op mijn moederbord. De cd van de drivers heb ik er niet meer van.

Geluid loopt wel gelijk.

Geplaatst:

Ga naar de softwaremanager > Muziek en video

Installeer eens de smplayer : Lees ook eens de beoordelingen.

Ben je er niet tevreden van, kun je hem terug desinstalleren.

Geplaatst: (aangepast)

SMPlayer is inderdaad een goede media-speler.

Mocht je na het installeren van SMPlayer nog steeds problemen hebben met VLC (of om het even welke media-player), en je vindt het geen probleem om ook niet-open software op je computer te hebben, installeer dan het Medibuntu-pakket.

(Multimedia, Entertainment & Distractions In Ubuntu)

Deze zit niet standaard in je Ubuntu en is ook niet zomaar beschikbaar omdat het ook niet-open software bevat. Maar dan heb je wel alle drivers, codecs, mutlimedia-dependancies, etc.

Meer informatie vindt je hier.

Een handleiding voor het toevoegen aan je repositories (= een duur woord voor alle servers van Ubuntu waar je Ubuntu-software kunt downloaden) vind je hier

En voor Medibuntu 'all-in-one'pakketten kijk je hier

Mocht je er niet (helemaal) uit komen, laat het dan even weten.

aangepast door Chato
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.