Ga naar inhoud

vista verdwenen schijfruimte??

Aanbevolen berichten

ik heb heb een nieuwe laptop met vista erop waar ik voorlopig alleen op surf en nog geen programma op gedownlaod heb. maar elke dag verdwijnt er 1 tot 3 gig van de harde schijf? ik heb er naar gekeken met het programma hdgraph (dat ontleed de harde schijf en zegt hoeveel schijfruimte elk programma heeft gebruikt)

het programma geeft aan dat er 28 gig unknown services zijn. weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? of zou dit te verklaren zijn doordat systeemherstel elke dag een herstelpunt aanmaakt?

heeft iemand een antwoord hierop voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste schorvoort,

Inderdaad best vreemd dat er zoveel schijfruimte op een snel tijdstip verdwijnt.

Om een meer gedetaileerde info te verkrijgen kan u even de volgende handleiding volgen:

http://www.pc-helpforum.be/f159/deel-3-super-harde-schijf-verkenner-tuneup-disk-space-explorer-9732/

wanner de grafiek is opgemaakt kies je TOP100 en geeft je een overzichtje met bestandnamen.

Plaats hier even de eerste 10 met hun grootte. Dan kan ik u laten weten wat ze zijn en hoe dit komt

Mvg Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, dat probleem herken ik. Wekelijks moet ik mijn herstelpunten, goed voor 5 tot 10 GB, verwijderen om ruimte vrij te maken. Ik draai ook Vista. Per dag (afhankelijk van hoe lang je PC opstaat) worden verschillende herstelpunten aangemaakt.

Ik verwijder ze elke week door configuratiescherm>systeem>systeembeveiliging en dan de C-schijf uitvinken en toepassen. Je hoort dan de harde schijf hard werken om de herstelpunten te verwijderen. Daarna wel de C-schijf terug aanvinken en toepassen en een nieuw herstelpunt aanmaken.

Zoals ik al eerder zei scheelt dat wekelijks 5 tot 10 GB.

Ik weet ook niet waarom Vista zoveel herstelpunten aanmaakt per dag (soms 5 tot 6). Ik weet ook niet hoe dit te regelen valt.

Ik vind nergens een manier om een bepaald maximum volume toe te kennen voor herstelpunten.

Als iemand op dit forum dit weet hoor ik het graag.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.