Ga naar inhoud

Regels eindigen onderop niet op dezelfde hoogte

Aanbevolen berichten

Ik heb een Word document waarbij de regels onderop niet altijd op dezelfde hoogte eindigen. Het Word bestand heb ik als bijlage toegevoegd. [ATTACH]26557[/ATTACH] Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?. Ik heb volgens mij alles al geprobeerd maar ik kom er niet uit. :embarassed:

Het probleem doet zich voor in Office 2007, 2010, 2013 en Office op de Mac.

test.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-43250-1417705460,5409_thumb.jpgHoe het komt, valt wel uit te leggen. Op de ene pagina staan meer Kop1 dan op de andere. Als je lettertypes en de opmaak van je alinea's overalhet zelfde zou zijn, zou je dat niet hebben.

Ik stond daar nooit eerder bij stil.

Hoe los je zoiets op? Ik zou (zie afbeelding) de vorige alinea wat meer witruimte na de alinea geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je input. Ik had hier ook al aan gedacht maar het wordt een boek van 350 bladzijdes. Als ik dit overal moet gaan toepassen dan ben ik wel even bezig. Daarnaast is dit ook fout-gevoelig want als ik ergens in het midden van het boek nog tekst wil toevoegen dan verschuift alles en kan het dus zo zijn dat er op 1 pagina 2 van deze instellingen komen te staan en klopt het weer niet.

Ik heb al heel veel boeken opgemaakt in Word en ik kom het nu pas voor het eerst tegen. Ik heb zelfs het Word bestand geïmporteerd in Indesign en daar hetzelfde probleem. Daar moet toch een eenvoudige oplossing voor zijn lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het antwoord gevonden op een ander forum:

Is in 2010 te vinden onder tabblad start --> alinea --> tabblad tekstdoorloop. Onder kopje Paginering 1e vinkje (zwevende regels voorkomen).

Het is nu opgelost bedankt voor de suggesties!

Bedankt voor het plaatsen van de oplossing.

Dan kan dit topic op slot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.