Ga naar inhoud

Dringende formule excel gezocht

Jamnesia

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik zit met een klein vraagje hoe ik dit kan oplossen. Met eventueel een formule of iets anders. Jullie zullen mij hier zeker bij kunnen helpen.

Ik heb een productiefiche gemaakt in Excel 2010. Tot nu toe heb ik overal goed de formules kunnen gebruiken en ook wat macro's aan toegevoegd. Alles werkt perfect.

Maar nu zou ik onderstaande nog willen:

In vak AR6 moet ik een lengtemaat invullen. Nu zou ik willen dat vanaf ik een lengte van 3500mm en langer in vul, er in vak M38 automatisch het woord VERZWAARD komt te staan. Is dit mogelijk? En hoe kan ik dat dan doen? Dus als het minder dan 3500mm is, dan mag er niet verschijnen in van M38.

Ik hoor het wel van jullie

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Serre,

Je formule is natuurlijk goed.........maar i.p.v. " " zou ik "" zetten.

Waarom dan? Nou als je " " zet zeg je immers als de waarde niet groter is als 3499 dan een spatie, en met "" blijft de cel leeg.

Een spatie wordt ook gezien als een argument, dus bij AANTAL.ARG worden spaties ook meegeteld.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.