Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist nieuw ram geheugen gekocht (OCZ2T800C44GK Titanium Edition PC6400 2x2GB)

voor mijn PC. Alles liep perfect op Windows Vista maar toen ik mijn nieuwe geheugen in mijn PC had gestopt kreeg ik de volgende melding als BlueScreen:

Not fully ACPI compliant. En nog een heel reeks meldingen en dat ik mijn Vendor moest updaten.

Moet ik iets instellen in de BIOS of updaten? Zodat het geheugen wel wordt ondersteund.

Dit is mijn moederbord: P5N32-SLI Premium.

Ben benieuwd als iemand hier raad mee weet.

Gr.

Tychon

Geplaatst:

Op welke geheugensnelheid draait het? 800mhz?

Het geheugen dat je bijgekocht hebt vereist tussen 1.95 en 2.2 volt om die snelheid die het op gerate is te kunnen draaien, wat toch een stuk meer is dan de standaard 1.8v voor geheugen. Het zou dus daaraan kunnen liggen.

Controleer de spanning die je ander geheugen mag hebben (2.2 is sowieso véél voor standaardgeheugen, dus als je dat erop zet loop je kans je ander geheugen te slopen) en stel het in op het maximum dat je ander geheugen kan hebben.

Heb je trouwens een 64 bit vista? Met een 32 bit kan je toch maar een 3.5 gig gebruiken, dus dan kan je je oude latjes ram er gewoon uithalen, die doen dan toch niets meer.

Geplaatst:

Ja het draait op 800mhz en in heb net vista 64 bit erop gezet.

Waar kan je in de BIOS de voltages instellen? Kan het namelijk niet vinden.

Geplaatst:

Ik zou je geheugen sowieso eerst eens op 667mhz instellen en kijken of het daarmee stabiel draait, aangezien jouw moederbord eigenlijk niet geschikt is om 800mhz te draaien. Volgens de site van Asus kàn het wel, maar dan is het in OC-modus en dat moet niet persé stabiel lopen.

Je geheugenspanning verhogen staat sowieso in het boekje van je moederbord (wordt waarschijnlijk over vdimm of vmem gesproken); ik kan het momenteel niet opzoeken omdat de support-site van asus (weer maar eens) het aantal connecties van users niet aankan en daardoor geen info meer kan geven. Controleer wel het andere geheugen, 1.95v is voor sommige latjes al genoeg om defect te gaan.

edit; ik helaas niet terugvinden welke chips er op die geheugenlatjes zitten (kan namelijk zijn dat je asus moederbord niet van dat geheugen moet hebben, asus is nogal kieskeurig als het op geheugen aankomt dus steek je normaal best iets wat op de QVL staat)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.