Ga naar inhoud

Nieuwe grafische kaart


Ragey

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zit al een tijdje met het probleem dat mijn grafische kaart eigenlijk niet meer voldoet aan mijn eisen. Hij werkt nog prima, maar bij intensieve taken gaat hij ontzettend veel herrie maken. Daarnaast blijft de framerate zeer laag bij de wat modernere games, zelfs op de laagste settings kruipt hij dan maar net boven de 25 fps. Graag zou ik dus een nieuwe videokaart kopen en die in mijn PC stoppen. Echter...

...ik heb geen flauw benul hoe videokaarten werken. Waar moet ik op letten? Hoe weet ik zeker of een videokaart 'past' in mijn computer?

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele helpen!

Budget: tot €500,-

Huidige grafische kaart: NVIDIA GeForce GT 220

OS: Windows 7Prof

PC Fabrikant: HP

PC Model: HP Pavilion p6150nl Desktop PC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens welke voeding er in deze pc zit, de gegevens vind je terug op een label aan de zijkant van de voeding.

Je zal wel even de pc kast moeten induiken, want vaak zijn de voedingen van merk pc's erg krap bemeten en is er weinig ruimte om te upgraden. Hierdoor zal je mogelijk nog een nieuwe voeding moeten aanschaffen en kunnen we daar reeds vooraf rekening mee houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gelinkte PC is inderdaad mijn PC.

Beetje een tegenvaller dat er ook een andere voeding in moet, al was ik daar al bang voor.

Hoe installeer ik een andere voeding? Welke producten zijn aan te raden?

Alvast tot zover bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel speel ik zo nu en dan eens World of Warcraft. Ik zou het leuk vinden om dat spel weer met (bijna) maximale instellingen te kunnen spelen. En dan nog het liefst zonder de vreselijke stofzuiger-herrie die de grafische kaart nu maakt.

De vraag is dus eigenlijk "Hoe ver kom ik met €500?"

Is het zinvol om de upgrade nu te maken, of kan ik beter wachten tot ik meer te besteden heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.