Ga naar inhoud

externe USB3 schijf staat niet in de verkenner


chacqq

Aanbevolen berichten

Mijn nieuwe Hitachi Touro desk pro, 2tb usb3 wordt niet getoond in de verkenner. Ik kan er zo niets mee aanvangen. Hij is bedoeld voor image en backup.

De schijf vertoont zich wel in apparaat beheer, niet in schijfbeheer. Ook zie ik 'm bij "veilig verwijderen".

In mijn oude win XP pc werkt de schijf probleemloos, maar nu heb ik een nieuwe PC onder win 8.

Het kan misschien aan deze besturing liggen. Dus misschien hoort deze vraag niet in deze categorie.

Alvast bedankt voor de hulp.

mvg., chacqq.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik schijfbeheer gevonden. De schijf moest worden geïnitialiseerd. Heb gekozen voor MBR en krijg dan Beheer van virtuele schijven: kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat.

Waar zou ikevt. een screenprint van moeten maken?

gr., chacqq.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je Windows xp doet hij het wel?

Ga dan daar naar schijfbeheer en kijk eens of die in FAT32 staat, je mag die dan daar formatteren naar NTFS.

Gebruik je op de W8 een USB3 poort?

Heb je de USB poort al eens getest met andere hardware?

Probeer eens op een andere poort.

Het gaat om een nieuwe PC, zelf samengesteld of..........?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

het heeft niet geholpen. Hij was al in NTFS formaat, ik heb een de letter die auto was gegeven veranderd in Q . Dat, zo was mijn idee, geeft geen conflict in geen van beide computers. Nu ga ik nog iets proberen wat ik heb gelezen in Hitachi support: als er sprake is van een partitie dan verwijder ik die eerst om vervolgens een nieuwe partitie et maken, een primaire partitie. Ik heb dat niet gezien bij deze schijf. Alle 4 andere schijven hebben dat wel. Dus.....

Overigens heb ik nu een paar dagen niet veel tijd, maar reacties en suggesties blijven welkom. Ik ga die wel uitproberen. Bij voorbaat dank, chacqq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.