Ga naar inhoud

Editing PC

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb een editing PC nodig maar ik heb wel een krap budget. Mijn budget is namelijk 600euro.

Ik heb deze samenstelling gemaakt. Wat denken jullie?

http://www.alternate.be/html/cart/print.html

Ik vraag me steeds af of Intel beter is als AMD, want zijn 8cores niet beter voor video editing en rendering?

Uiteraard een nvidia dankzij die cuda.

Maar is deze kaart nodig of zouden jullie naar een betere kaart grijpen?

Alvast bedankt,

Louis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Louis,

Allereerst welkom op PC-Helpforum!

Om eerst even op je vragen te antwoorden, momenteel loopt AMD sterk achter op de processormarkt, ook voor video-editing is eigenlijk een snelle Intel processor sterk aangeraden. CUDA van NVIDIA zal inderdaad helpen om de last van de processor weg te nemen, gezien het ietwat beperkte budget kan je misschien eerst een proberen hoe Intel Quick Sync bevalt, een CUDA-alternatief dat standaard aanwezig is in de processor.

Je samenstelling van Alternate wordt niet goed gelinkt, klik hier voor een handleiding. Zou je ook even dit lijstje kunnen invullen? Zo kunnen we nog een beter advies geven op maat. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ;)

Zou u eens wat info kunnen geven over die Quick Sync? Zit deze geintegreerd in intel cpu's?

ik zal meteen even het lijstje invullen:

Waarvoor heb ik een PC nodig ?

Voor Video editing. Liefst met een snelle rendertijd

Een merkcomputer of een samenstelling ?

Ik ga zelf samenstelling dus samenstelling.

Ga ik overklokken ?

Nee, hier ga ik me niet mee bezig houden.

Ga ik later upgraden ? Later waarschijnlijk wel.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Ja, want met USB 3.0 gaan de bestandoverzettingen toch een stuk sneller.

Ga ik zelf assembleren ? Ja, dit ga ik geheel zelf doen, weliswaar zonder ervaring :)

Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja, maar deze ga ik zelf downloaden.

Ga ik zelf installeren ? Ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? Liefst een Zalman z9 plus. Omdat je hier 4fans bij krijgt en over veel functies beschikt.

Heb ik nog randapparatuur nodig ? Nee, scherm, muis en toetsenbord heb ik nog.

Heb ik specifieke wensen ? Ik wil deze bestellen, maar ik heb geen voorkeur op een bepaalde website. Hebben jullie ervaring met een goede webshop die goede service geeft?

Budget: 600euro

aangepast door LouisP
Link naar reactie
Delen op andere sites

QuickSync is Intel's tegenhanger voor NVIDIA CUDA zeg maar, het zorgt voor een sneller bewerken en converteren van video's, echter ondersteunt Adobe QuickSync jammer genoeg niet, CUDA wel.

Heb twee samenstellingen gemaakt, met én zonder CUDA.

Samenstelling ZONDER CUDA

In deze samenstelling heb je wat meer ruimte voor een sterkere processor.

Als basis nemen we de razendsnelle Intel Core i7 4770, zonder overklokmogelijkheden. Ruim voldoende voor zelfs de meest intensieve bewerkingen. Het moederbord wordt een stabiel model uit de B85-serie van MSI. 8GB aan Corsair Vengeance geheugen is ook aanwezig. De behuizing blijft de Zalman Z9 Plus, er is een 2TB harde schijf aanwezig, alsook een DVD-brander. Alles wordt gevoed door de modulaire (zonder overbodige kabels) Corsair CX500M.

Samenstelling MET CUDA

Deze samenstelling is grotendeels hetzelfde als deze hierboven, maar er wordt een iets minder snelle Intel Core i5 4430 gebruikt. Als aparte CUDA-kaart nemen we dan de Zotac GTX 650, ruim voldoende voor videobewerking.

8GB RAM-geheugen in beide samenstellingen is op zich niet weinig, maar voor optimale prestaties wordt 16GB aangeraden, dat kan natuurlijk later geïnstalleerd worden bij een upgrade.

Ga ik zelf assembleren ? Ja, dit ga ik geheel zelf doen, weliswaar zonder ervaring :)

Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja, maar deze ga ik zelf downloaden.

Assembleren is op zich niet moeilijk, maar documenteer je goed en lees heel zorgvuldig alle meegeleverde handleidingen. Bij het installeren van het legaal besturingssysteem zal je waarschijnlijk ook in het BIOS moeten sleutelen, waarover je ook meer vindt in de handleiding van het moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor die uitgebreide uitleg :-)

Die i7 processor spreekt me wel erg aan hoewel ik een beetje schrik heb om iets te nemen zonder videokaart.

Of zit deze kaart ingebouwd in het moederbord?

En van die 2 samenstelling met Cuda vroeg ik me af of een betere processor hier niet net iets beter is?

Azerty

Deze lijkt me net iets safer omdat ik nog nooit zonder een videokaart heb gewerkt.

Ik wil je alvast heel erg bedanken voor je moeite :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor ;)

Bij samenstelling 1 zit er een ingebouwde grafische chip in de processor, maar geen aparte of 'dedicated' videokaart.

Bij de tweede samenstelling kan je inderdaad een iets betere processor nemen, hoewel het verschil niet merkwaardig te noemen is. Maar voor 15 euro extra zeker het overwegen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je stappen wat gevolgt en ben uitgekomen op dit: Azerty

Ik heb een kleinere case genomen. Wel geen USB 3.0 op de case maar deze zit in het moederbord en kan ik langs achter makkelijk bereiken.

Ik heb een iets duurdere grafische kaart genomen. Deze is voorzien van 2gb. En ik denk dat het die 30euro extra zeker waard is in de toekomst.

De corsair vengeance heb ik vervangen door Crucial Ballistix sports. Want betaal je niet een pak meer voor de naam alleen? of heeft het echt veel voordelen?

En de harde schijf heb ik vervangen door 1 van 500gb want hier thuis heb ik nog genoeg externe harde schijven liggen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.