Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft net even aan gestaan...maar is inmiddels weer afgesloten. Weer proberen op te starten, maar lukt niet. Tijdens het wachtwoord intoetsen sluit hij zich al weer af.

• Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Het vreemde is dat je pc afsluit zeg je en niet plots uitvalt :hmmmm:

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Geplaatst:
Het vreemde is dat je pc afsluit zeg je en niet plots uitvalt :hmmmm:

Het is ook heel vreemd... maar op een of andere manier doet ie het de ene keer heel snel en de andere keer duurt het een poosje. Maar gemiddeld na ongeveer een kwartier.

Maar nu doet ie het helemaal niet meer....

Ik heb bovenstaande uit proberen te voeren en het programma was bezig toen de computer besloot zijn eigen weer af te sluiten. Toen dachten wij ...misschien stom van ons... als we nu de computer terug kunnen zetten naar toen hij het wel deed... dat was eind augustus. Dus hebben we systeemherstel gedaan met behoud van mijn documenten enzo. We kregen toen een foutmelding dat hij hem niet terug had kunnen zetten met de volgende foutmelding 0x8000ffff.

We hebben toen de computer maar weer opgestart. Maar op een of andere manier werkte ons wachtwoord niet. Ons wachtwoord hebben we een paar keer veranderd en was nu toch al een paar weken hetzelfde. We hebben alle wachtwoorden geprobeerd maar er was er niet een waar ik hem mee op kon starten. Toen heb ik weer systeemherstel gedaan maar nu dat hij terug staat in de fabrieks instellingen.

Maar nu start hij dus niet meer op. Hij gaat wel opstarten, hij geeft het scherm dat hij windows aan het laden is en dan krijg ik het volgende scherm te zien..

post-44184-1417705560,7223_thumb.jpg

Ik kon dus de pijltjes toetsen niet gebruiken..... Hij blijft dus een paar keer opstarten dan krijg ik dit scherm en na een paar keer gaat hij uit.

Ik heb mijn herstel cd's opgezocht en deze gebruikt. Ik heb de cd erin gedaan, dan kom ik in het scherm op hem opnieuw te installeren. hij gaat dan weer de pc opnieuw installeren maar niet repareren. zoals in het scherm staat. Hij zegt dus ook dat herstelbeheer ook via de pc kan omdat het ook allemaal op de pc staat....

Ik heb ook nog via een programma op de computer, diagnostic hulpprogramma, een harde schijf test gedaan.

Dan doet ie 4 testjes en die waren allemaal geslaagd.

Ik snap er helemaal niks meer van....hopelijk jullie nog wel. Ik dacht dat systeemherstel naar een eerder punt geen kwaad kon.....maar daar heb ik me toch in vergist....

Geplaatst:

Daar de test van je HD goed is lijkt deze nog in orde te zijn.

Heb je alle belangrijke data veilig gesteld op een ander medium?

U hebt niet altijd herstelschijven nodig om de software op uw computer te herstellen. HP biedt een hersteloplossing op een afzonderlijk gebied van de harde schijf.

Als de harde schijf nog werkt, kunt u een HP Systeemherstel van de harde schijf uitvoeren zolang de herstelinformatie niet is vernietigd of beschadigd.

Als u een softwareherstel van de harde schijf wilt uitvoeren, schakelt u de computer in en drukt u herhaaldelijk op F11 tot 'Bestanden laden ...' op het scherm wordt weergegeven.

Bron HP.com

Geplaatst:

Er stond gelukkig alleen wat muziek op de computer opgeslagen...Dus geen totale ramp. De computer wordt eigenlijk alleen maar gebruikt om een beetje youtube te kijken/luisteren...

Ik heb inderdaad de systeemherstel via de pc gedaan en via de cd's die ik heb... Maar daarna kreeg ik dus dit scherm waar ik in bericht 83 een foto van gemaakt heb. Ik kan in dat scherm niets selecteren omdat dan de pijltjes toetsen niet reageren.

Geplaatst:

Zo op afstand is het heel moeilijk om de oorzaak specifiek te kunnen bepalen :hmmmm:

In je beginpost zeg je dat de pc van 2009 is en een tijdje weinig tot niet gebruikt is, is de pc ooit stofvrij gemaakt?

Je kunt eens alles kabels losmaken en terug op hun plaats steken, kijk ook eens of er geen defecte hardware componenten zijn op het moederbord zoals condensators die bol staan.

Mocht je een andere voeding hebben liggen of kan je van een vriend of kennis er ééntje lenen is ook zeker dat te proberen.

Door componenten uit te wisselen kan je mogelijk bepaalde onderdelen uitsluiten.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het heeft even geduurd, maar die componenten uitwisselen werd mij toch iets te veel...Dat lukt mij zelf niet. Heb de pc weggebracht en kon hem vandaag weer ophalen. Ze hadden windows opnieuw geïnstalleerd en de koelvin schoongemaakt en nieuwe koelpasta erin gedaan.

Eenmaal thuisgekomen computer aangesloten en..... nog geen half uur later sloot hij weer af en heb ik de pc weer terug gebracht. Ze hadden de hardware gecontroleerd en zag er allemaal goed uit.

Als ik meer weet dan laat ik het weten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.