Ga naar inhoud

opnieuw opstarten na slaapstand


leanderds

Aanbevolen berichten

beste,

als ik mijn laptop toe doe duurt het lang wanneer hij uit gaat(normaal zou hij in slaapstand moeten gaan) en als ik hem weer open doe moet ik hem weer manueel aanzetten en start hij helemaal opnieuw op. als hij opgestart is komt er een melding dat er een probleem is met windows daarom dat hij opnieuw moest opstarten en dat is o.a memory.dmk als fout.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

De slaapstand is volgens mij een onzinnige functie die lang niet altijd correct werkt met alle gevolgen vandien.

Waarom zou je de slaapstand gebruiken?

Zelfs in slaapstand verbruikt de pc dan nog stroom en als je niet oplet, zit je met een lege accu als je de laptop weer nodig hebt.

Best is om de slaapstand uit te schakelen en laptop gewoon laten afsluiten bij het dichtklappen van het deksel.

Dit is mijn persoonlijke mening en het verhelpt natuurlijk niets aan je probleem maar je kan het altijd als alternatief houden in geval het probleem niet opgelost raakt.

Heb je dit probleem enkel als de laptop op accu werkt of ook als de netstroom is aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn laptop werkte altijd op slaapstand maar nu werkt het nietmeer er komt altijd op dat die opnieuw moest opstarten door enkele problemen met het geheugen, het maakt niet uit met of zonder netstroom, als ik hem dicht doet moet hij 2 minuten doen om hem uit te doen dus langer dan normaal ik zal inderdaad instellen om hem aftesluiten na hem dicht te doen maar ik vind slaapstand handig omdat als ik hem open doe direct kan verder doen, terwijl ik hem uitzet eerst helemaal moet opstarten.

- - - Updated - - -

ik heb ingesteld dat die altijd moet aflsuiten ipv slaapstand misschien is dat wel beter. ik weet dat het niet goed is om altijd om slaapstand te gaan een pc moet best elke dag 1 keer opnieuw opgestart worden. maar ik zou toch graag weten wat het probleem is eventueel als ik hem eens in slaapstand wil zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen proberen de oorzaak te achterhalen maar ik heb er eerlijk gezegd, weing hoop op dat we het gaan vinden.

Slaapstand heeft dus altijd gewerkt en nu niet meer.

Wanneer is het probleem begonnen?

Heb je vlak daarvoor updates gedaan van windows of drivers of instellingen veranderd?

Heb je een herstelpunt van voor het probleem begon waarnaar je eventueel kan terugkeren met systeemherstel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Zou je dit willen uitvoeren?

Dan kunnen we zien wat de foutmelding juist was en misschien ook waardoor ze werd veroorzaakt.

Slaapstand heeft dus altijd gewerkt en nu niet meer.

Wanneer is het probleem begonnen?

Heb je vlak daarvoor updates gedaan van windows of drivers of instellingen veranderd?

Heb je een herstelpunt van voor het probleem begon waarnaar je eventueel kan terugkeren met systeemherstel?

Op deze vragen heb je ook nog geen antwoord gegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.