Ga naar inhoud

Onbekend netwerk na plaatsen switch

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn router (NETGEAR 3700) uitgebreid met een switch (ook NETGEAR) en daar twee pc's en een NAS op zitten. De ene PC (windows 8 pro) doet het uitstekend, de andere niet (windows 7 en XP). Wanneer ik de windows 7 computer opstart herkent hij het netwerk niet en er is dan ook geen internet-connectie. Uitschakelen netwerkkaart en weer inschakelen geeft geen verandering. Wel als ik ik de andere pc opstart! Zodra deze volledig is opgestart, maakt de andere computer automatisch verbinding met het netwerk en werkt alles weer. Deze verbinding vervalt echter weer als ik de windows 8 pc afsluit.

Het vreemde is dat ik ook een mediaplayer heb die hetzelfde euvel vertoont, maar deze zit direct op de router en niet eens op de switch. Ook deze herkent de beide NAS-sen (heb er nog een direct aangesloten op de router) pas als de windows 8 computer aanstaat.

Aanvullende info:

Router is gekoppeld met modem/router van ziggo en ingesteld volgens hun instellingen. Werkte goed voor plaatsen switch.

Voor connectie tussen router en switch, en switch en computers maak ik gebruik van kant-en-klare cat6 kabels.

In welke hoek moet ik zoeken voor een oplossing? Ik heb voor mijn gevoel als geprobeerd.:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels Upnp uitgeschakeld op router en op pc's. Bij upnp poort toewijzingstabel stond de windows 8 computer als enige actieve apparaat vermeld. Misschien dat dit problemen veroorzaakt bij het toewijzen van routerresources en het doorsturen van poorten.

Ik laat weten wat het oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.