Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Ik ben in het bezit van een Iomega Storcenter IX2 server (NAS) met 4T die in RAID zijn geconfigureerd. Daardoor kan ik er slechts 2 gebruiken.

Deze zit verbonden met een standaard router van Telenet (provider) voor fibernet. Mijn PS3 zit daar ook aangekoppeld.

Ik gebruik Wifi om de inhoud te zien en af te spelen op mijn Macbook pro.

Ik gebruik PS3 Media Server of Serviio om te streamen naar mijn PS3 en dat werkt vrij goed. Alleen zou ik graag rechtstreeks van de server naar de PS3 dit doen, zodat ik mijn mac wat vrij kan maken. Dat krijg ik echter niet aan de praat. De PS3 ziet de server, maar geeft aan de bestanden niet te herkennen.

Waarschijnlijk omdat er geen mediaserver op staat, maar ik zou begoot niet weten hoe dit te doen.

Ik kan via wifi op de server via het programma Lenovo EMC storage manager, maar om de een of andere manier onthoudt mijn mac het paswoord niet zodat ik voor elke map -6 zijn dat er- telkens opnieuw de login en het paswoord moet geven.

Ik heb via een site gemerkt dat ik intussen 2 softwareversies achter zit voor mijn server.

Ik heb deze geüpdatet.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.

Geplaatst:

ik heb een aantal mogelijke oplossingen

1:

smb://IP_address/Sharename in je ps3 brouwser

Go to Global Settings

Go to Bookmarks

Under tittle enter, the "Borkmark Name"

Under Url, type the address of the smb share in this format (smb://IP_address/Sharename)

Under type, your share type (video, audio, images, etc)

press back, and verify share in showtime home screen

when accesing your share enter the username and password if need it(google if you dont know how)

Done

2:

Op youtube staan er verschillende how to filmpjes van.

Geplaatst:

Laat iets gerust weten of het gaat of er nog problemen zijn...

Geplaatst:

Ik heb alle tips uitgeprobeerd, maar nog steeds geen goed resultaat.

Gisterenavond ben ik me een streamer gaan halen, zodat het media player-probleem vanzelf is opgelost.

Nu zit ik wel met een pure netwerkvraag.

De mediasper werkt perfect, alleen blijkt mijn snelheid soms wat te wensen over te laten. Is er een manier om de netwerkschijf sneller met de mediaspeler te laten praten want ik heb begrepen dat die all-in-one routeren van telenet aan snelheid wat te over laten.

Alvast dank.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.