Ga naar inhoud

Grafische kaart werkt niet naar behoren

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bericht van Stinkfinger:

hallo

ik heb een probleem met min grafische kaart en volgens kape zou jij me daar bij kunnen helpen...

ik heb vorige week een nieuwe kaart gestoken een asus EN 8800 gt top van 512mb...

maar ik denk dat die niet naar behoren functioneert want het gamen verloopt heel traag zelfs op lage resoluties...

zijn er ergens speciale instellingen die ik moet doen ofzo? van tevoren zat er maar een kaart van 64mb in en alles verliep vloeiend maar dan wel met heel lage kwaliteit...

Geplaatst:

Ok, ik heb enkele vragen voor je;

- Kan je de andere specificaties van je computer geven? Let hierbij op welke voeding het is (merk plus type liefst, als je dat niet weet even op de zijkant kijken naar wat er bij +12V staan in ampere's op dat tabelletje).

- Wat is de kaart die je eruit gehaald hebt? Ook een nvidia kaart of is het een ati kaart?

- Heb je de 6 of 8 pins pci-e power connector aangesloten?

- Heb je de drivers geïnstalleerd?

Geplaatst:

oei oei ik ga proberen zo goed mogelijk te antwoorden...

de vorige kaart was ook een nvidia...

de drivers zijn geinstalleerd...

ik denk dat die pci-e power connector aangesloten is... tenminste als dat da extra kabeltje is die van de video kaart vertrekt en dan in 2 fiches splits...

de voeding is van FSP group inc model: FSP250-60HEN +12V1--8A +12V2--14A

verder heb ik 2 GB RAM en 2 processors intel pentium D CPU 2.8ghz

hopelijk weet je daar mee genoeg

grtz

Geplaatst:

ASUS8800GT512m.jpg

Dit zou normaal je grafische kaart moeten zijn. Het gaat hem om de zwarte connector in de rechterbovenhoek op het plaatje; daar moet je stroom op hebben.

Waar ik vooral aan denk is dat je voeding te zwak zou kunnen zijn; je zit namelijk écht op het randje te werken & je hebt dan nog eens een top-kaart (die standaard overklokt zit, dus wat meer verbruikt).

Kan je eens met een multimeter de spanning op je 12V lijn meten (geel - zwart), of als je dat niet hebt met speedfan (http://www.almico.com/speedfan434.exe) de spanning op je +12V lijn meten?

Als de kaart te weinig stroom kan trekken blijft ze namelijk in 2D modus hangen & krijg je er inderdaad héél slechte prestaties uit.

Wat je ook nog kan proberen is om de omega-drivers te installeren (die vind je hier; OmegaDrivers.net - Home of the ATI & NVIDIA Omega Drivers. NVIDIA ), die geven normaal betere prestaties qua gaming dan de standaard producenten-drivers.

Geplaatst:

Die drivers zijn gratis hoor, je bent niet verplicht om een donatie te doen.

Maar je moet het niet in de drivers zoeken; 10.5v is gewoon té laag. Er mag maximaal een afwijking naar 11v op zitten (en zelfs dat is nog serieus weinig). Je moet gewoon kijken naar een andere voeding; deze kan het gewoon niet aan om die grafische kaart erbij te trekken (vorige kaart zal wss eentje geweest zijn die een stuk minder verbruikte & daardoor geen problemen gaf).

Ik zou je aanraden om naar een kwalitatief degelijke 400/450w te zoeken, zoals een Recom / coolermaster / antec / corsair... Ergens in de prijzenklassen tussen 35 en 60€ kan je die voedingen al vinden. Blijf in ieder geval weg van voedingen van sweex, tybotech, trust... die zijn kwalitatief niet echt degelijk.

Geplaatst:

ok bedankt ik ga zo vlug mogelijk kijken voor een andere voeding...

maar ik heb ondertussen wel die andere driver geinstalleerd die idd gratis is

en nu loopt het toch heel wat vloeiender is nog niet perfekt maar is al stukken beter

maar ik ga zo vlug mogelijk andere voeding steken...

bedankt e

Geplaatst:

als ik u was zou ik naar bijvoorbeeld de antec true power trio 450 watt kijken :)

goede voeding (goed merk)

heb zelf de zwaardere versie (niet ingebouwd maar wel mee bekend) .. ze zijn gewoon perfect die voedingen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.