Ga naar inhoud

interne hd 2gb wil niet volledig formatteren


gert1000

Aanbevolen berichten

:hmmmm: Ik heb een groot probleem en kan het niet oplossen. Had een nieuwe interne hd van 2gb gekocht en wou die formatteren (wil die gebruiken als 2de hd in mijn pc) Die begon met formatteren, maar halfweg stopte die. Dus ik dacht dat het aan de hd lag en ging naar de winkel terug en kreeg een nieuwe. Nu probeer ik die terug te formatteren en heb ik hetzelfde probleem. Ik heb dan ook al op verschillende manieren proberen te formatteren. Gewoon op de hd drukken en format doen en ook langs start, maar op geen enkele manier lukt het mij. Steeds stopt deze halfweg, ook al laat ik hem een ganse nacht op staan. Wat doe ik eigenlijk verkeerd? Ze wordt herkend en toch kan ik ze niet volledig formatteren. Kan me iemand een oplossing geven zodat het mij toch zou lukken? Ik werk met windows vista. Alvast bedankt voor de uitleg. :dong:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de eerste keer wel in configuratiescherm / systeembeheer / computerbeheer / opslag / volume zijn.

Dan met de rechtermuisknop partitie maken en dan weer met de rechtermuisknop op formateren klikken.

Lukt het niet dan onderstaande

Download Gparted

Brand de iso op DVD en zorgt dat de pc opgestart met dvdrom.

Wacht even dan dat zietje de harddisk.

Let op dat je de juiste harddisk neemt en dan met de rechtermuisknop partitie maken en dan formateren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het eerste (in configuratiescherm) al gedaan en dan staat er na het formatteren onder bestandssysteem RAW en niet NTFS. Op status staat in orde (primaire partitie) Maar nog steeds als ik naar de hd ga heeft deze me aan dat deze eerst moet geformatteerd worden. Ik ga vandaag de download proberen en laat je nog iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, heb het kunnen oplossen. Geen van de oplossingen die je me gaf nam de hd aan. Dus had ik besloten om deze even aan mijn andere pc te koppelen, waar windows xp op staat en op een mum van tijd was het in orde. Toch bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.