Ga naar inhoud

ukash - veilige modus werkt niet

Aanbevolen berichten

Hallo

Jullie hebben mij al s eerder geholpen met dit virus.

Toen kon ik vanuit veilige modus opstarten en via HJT logjes oplossen.

Opstarten in veilige modus lukt nu niet! Lijkt aanvankelijk te lukken, maar pc sluit dan onmiddellijk vanzelf weer af.

Opstarten in veilige modus met netwerk verbindinglukt evenmin.

Help aub!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nog een aanvulling.

Na op internet wat te hebben rondgelezen, meen ik er precies van uit te gaan dat ik een bepaald programma zal moeten downloaden op USB of cd, om van daaruit de pc te starten?

Lukt dat dan wel, vroeg ik me af, als je niet meer op je buroblad geraakt?

Ik ben een absolute pc-nul. Hoop dat t kan werken met een usbstickje. Heb zelfs geen blanco CDs, en heb nog nooit iets op cd gebrand. Maar nu loop ik mss nodeloos vooruit op jullie, hopelijk werkend, advies.

Alvast bedankt nogmaals!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Download de onderstaande ISO en bijbehorende utility.

2. Kaspersky Rescue USB stick maken

• Dubbelklik op rescue2usb.exe, dit is een Winrar self-extracting archive.
  • Klik op "Install" en de Kaspersky Rescue Disk maker zal gestart worden.

Klik op "Browse" en selecteer de gedownloade Kaspersky Rescue Disk (ISO) en klik op "Openen"

20553d1338636312-pc-geblokkeerd-door-kaspersky-usb1.jpg

• Kies bij "USB Medium:" de gebruikte USB stick, als deze niet standaard is geselecteerd.
  • Klik nu op "Start" en de benodigde bestanden vanuit de ISO zullen naar de USB stick worden gekopieerd.
  • Als het kopiëren gereed is zal u de volgende melding krijgen; 'Kaspersky USB Rescue Disk has been succesfully created'.
  • Klik in dit scherm op "OK" en sluit de Kaspersky Rescue Disk maker.
  • Stop de Kaspersky Rescue USB, in de besmette PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op F11 en selecteer dan het USB station om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

Bij “Press any key to enter the menu” druk je op gelijk welke toets om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

· Kies in het volgende scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

· Druk hierna op “1” om de licentie overeenkomst te accepteren.

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

18896d1337692266-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-1.jpg

• Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

18897d1337692407-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-2.jpg

• Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt.

Heb ik het goed begrepen dat ik die dingen download op een gezonde pc, en dan de USB stickin de besmette pc stop? Zonder dat ik eerst naar mijn buroblad moet, want daar geraak ik dus niet meer in!

- - - Updated - - -

En als ik uiteindelijk de pc herstart, moet dit dan in veilige modus, of gewoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles leek goed te zijn verlopen, bij het aanmaken van de USB stick.

op het einde (nadat alels gedaan was) kreeg ik een melding "de installatie is mogelijk niet juist verlopen".

Als ik nu (op gezonde pc) op die USB kijk, zie ik daar ook geen gedownload bestand op. Is dat normaal?

Ik hoop dat eht ook geen kwaaad kan dat er andere documenten op die USBstick staan, of wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

- - - Updated - - -

Hallo nog 's

Ik denk dat het usb stickje nu misschien wel correct is aangemaakt, maar via die F11 knop gebeurt niet wat jij schreef.

ik kom terug uit bij de 3 opties "veilige modus" etc.

Zie niet waar ik de USB zou kunnen "selecteren"...?

Als ik op vb F8 druk, krijg ik een aantal andere optie, maar nergens optie "usb".

Wel vb

"uw computer hesrtellen"

"logboekregistratie"

"video"

"foutopsporingsmethode"

"..."

Moet ik daar iets mee doen, of nog een andere Ftoets proberen?

Alvast bedankt nog 's!!!

- - - Updated - - -

Via F2toets vind ik iets van "USB"

ik kan nl:

- USB 3S Wake-Up "enablen" (ipv disablen)

- USB charge in Sleep Mode "enablen" (ipv disablen)

moet ik dat doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het opstarten krijg je het logo van het moederbord (of de fabrikant) ofwel een reeks witte tekst op zwarte achtergrond.

Op dat ogenblik kan je normaal onderaan het scherm zien welke toets je moet gebruiken voor het zognaamde "boot menu"

Bij jouw zal waarschijnlijk iets staan als F2 to enter setup en daarachter een ander F toetsnr voor het boot menu.

Als dit niet lukt, gebruik dan de F2 toets om naar het BIOS te gaan

Via F2toets vind ik iets van "USB"

ik kan nl:

- USB 3S Wake-Up "enablen" (ipv disablen)

- USB charge in Sleep Mode "enablen" (ipv disablen)

moet ik dat doen?

Deze van de USB moet je niet veranderen maar je kan wel eens kijken of je de instellingen voor de boot order (opstartvolgorde) kan vinden.

Hier kan je dan proberen om het cdrom station en het usb device voor de harde schijf te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het opstarten krijg je het logo van het moederbord (of de fabrikant) ofwel een reeks witte tekst op zwarte achtergrond.

Op dat ogenblik kan je normaal onderaan het scherm zien welke toets je moet gebruiken voor het zognaamde "boot menu"

Bij jouw zal waarschijnlijk iets staan als F2 to enter setup en daarachter een ander F toetsnr voor het boot menu.

Als dit niet lukt, gebruik dan de F2 toets om naar het BIOS te gaan

Deze van de USB moet je niet veranderen maar je kan wel eens kijken of je de instellingen voor de boot order (opstartvolgorde) kan vinden.

Hier kan je dan proberen om het cdrom station en het usb device voor de harde schijf te zetten.

Nog s bedankt.

Bij mij staat er F4 = recovery, als ik via die weg ga, kom ik op "samsung recovery solution", en dan heb ik drie mogelijkheden

-herstel

-backup

-systeemsoftware

? Moet ik daar iets mee?

- - - Updated - - -

via F2 vind ik wel een tabbladje "boot", maar zie niets van "order" ofzo, en zie ook niet hoe ik daar het usb device kan zetten.

Sorry voor alle oevrlast! Is echt niet makkelijk om via beschrijvingen uit te leggen , en ik stress enorm! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, daar moet je (voorlopig) niets mee doen. Dat zijn functies die eigen zijn aan Samsung maar die kunnen ons nu niet helpen.

Staat er behalve die F4 geen andere F toets meer vermeld?

F2, F4, F8 en F11 vallen dus al af.

Misschien F5 of F12 eens proberen, daarmee wil het ook wel eens lukken.

- - - Updated - - -

via F2 vind ik wel een tabbladje "boot", maar zie niets van "order" ofzo, en zie ook niet hoe ik daar het usb device kan zetten.
Staat daar niet een lijstje met de harde schijf, het cdrom station en misschien een floppy drive?

Kan je van dat tabje "boot" misschien een foto maken en deze als bijlage toevoegen aan een volgend bericht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.