Ga naar inhoud

Nieuwe multimedia desktop

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

De desktop van mijn ouders is reeds 8 jaar oud en dringend aan vervanging toe. Hieronder het stappenplan:

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Vooral gebruik van internet, mails lezen, Office, ..
  2. Wat is mijn budget ? €600 à 700 (inclusief Windows, geen randapparatuur)
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? Om het even
  4. Ga ik overklokken ? Nee
  5. Ga ik later upgraden ? Nee
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? /
  7. Ga ik zelf assembleren ? Nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? Windows 8 (Is die update naar 8.1 dan gratis en wnr komt deze?)
  9. Ga ik zelf installeren ? Zou wel moeten lukken
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? Nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Nee
  12. Heb ik specifieke wensen ?

• SSD
  • 5-6 USB poorten achterzijde, 2 vooraan
  • audio vooraan
  • kaartlezer vooraan (vooral voor een xD kaart)

1. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ? België, Alternate?

Ik heb zelf al wat opgezocht en vond deze pc's bij Alternate (ene met Intel, andere AMD):

ALTERNATE Mercurius P308

ALTERNATE Minerva P308

Deze voldoen zowat aan al mijn eisen, maar niet genoeg usb poorten denk ik (daar stuur ik alternate nu een mail voor). Is dit een goed systeem of is het beter om zelf iets samen te stellen?

Mvg,

D. Christophe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst van harte welkom op PC-Helpforum!

Windows 8 zal in binnen enkele maanden gratis een update ontvangen voor Windows 8.1 "Blue". De twee computers van Alternate zijn zeker geschikt voor jouw doeleinden, maar als je zelf samenstelt kom je nog wat beter uit.

Samenstelling:

Zit ietsje over het budget, maar dit systeem is wel wat krachtiger dan de twee hierboven van Alternate.

Als basis van deze samenstelling nemen de Intel Core i5 4570, deze is erg energiezuinig, maar vooral ook snel en dus zeker geschikt voor algemene taken. De processor wordt bijgestaan door 8GB aan Corsair Vengeance geheugen en wordt geplaatst op een stabiel MSI moederbord uit de B85-series.

Als bootschijf nemen we de Samsung 840 SSD met een grootte van 128GB, en voor opslag nemen we de Seagate 7200.14 2TB harde schijf. Uiteraard ontbreekt een DVD-brander niet. Alles wordt geplaatst in een uitstekende maar voordelige Bitfenix Merc behuizing en gevoed door Corsair CX430M met verwijderbare kabels.

Windows 8 is inbegrepen, alsook assemblage van het systeem. Via PC-Helpforum krijg je trouwens nog eens tien euro korting. :)

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie!

Het samengestelde systeem ziet er goed uit, maar heeft u nog wat info over de kast?

- Deze zie ik namelijk niet staan in de lijst (of is dit inbegrepen bij montage?).

- Heeft deze alle externe aansluitingen die ik gevraagd had zoals kaartlezer, voldoende USB poorten, LAN aansluiting ed. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan je de Windows 8.1 Preview downloaden, maar dat kan enkel op een bestaande Windows 8 computer. Binnenkort gaan we zelf aan de slag met Windows 8.1, dan zal je onze bevindingen kunnen lezen in de 'Software Reviews' afdeling. In de tussentijd kan je een kijkje nemen naar verschillende artikels over 8.1, hier bij Hardware.info bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.