Ga naar inhoud

windows 7 windows wil niet starten

monangke

Aanbevolen berichten

hoi allemaal

heb hier laptop acer Aspire5740G

zit met volgende probleem laptop start op maar als windows wilt starten valt hij telkens uit

heb al geprobeerd systeemherstel te doen evenals in veilige modus opstarten maar niks lukt

van het ogenblik windows wilt starten valt mijn laptop uit en start hij van zelf weer op

heb ook geprobeerd andere windows te installeren maar laptop heeft dan 30u open gestaan met hetzelfde scherm "setup word gestart" maar niks gebeurde

hoop dat iemand mij kan helpen :)

en sorry of dit al gevraagd geweest is maar vond het niet onmiddelijk terug :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb beide ook al geprobeerd lukt ook niet :(

heb nu op alt+f10 geduwt maar scherm blijft op "please wait a moment" staan

- - - Updated - - -

wil hem weer aan krijgen om mijn foto's naar mijn andere laptop te kunnen kopieren had al deel overgezet maar nog niet alles

(weet het niet slim van mij om niet onmiddelijk back up vn mijn foto's te maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er iets mis met de harde schijf.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp is de situatie dus als volgt: je hebt de cd kunnen aanmaken en je kan de laptop opstarten met de cd en ook de test kan je opstarten maar dan loopt het fout.

Dan zit de fout misschien niet bij de harde schijf maar bij het moederbord, het geheugen of de processor zelf.

Voor het moederbord of de processor zal je naar de winkel moeten en het laten nakijken door een technieker.

Het geheugen kan je proberen zelf te testen met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebeurt dat ook als je opstart vanaf de cd?

Stop de cd met de geheugentestin het cd-station en (her)start de pc.

Als het logo van acer verschijnt, zie je dan onderaan het scherm een smalle zwarte balk met iets van setup met een toets (del, F2, of een andere toets) die je moet indrukken?

Druk op de toets die is aangegeven om naar de setup te gaan.

Doorloop alle schermen en opties tot je de boot order of boot sequence (opstartvolgorde) gevonden hebt en stel dit zo in dat het cdrom station voor de harde schijf komt te staan.

Druk dan op F10 om de wijzigingen op te slaan en de pc verder op te starten.

Als het goed is ingesteld, zou de pc nu moeten opstarten vanaf de cd en de geheugentest zou moeten starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het scherm van de geheugentest komt erop maar verdwijnt onmiddelijk en laptop word telkens weer opgestart

het is dat blauw scherm van de geheugentest dat erop komt

dus laptop start op dan komt erop Acer met onderaan enter set-up = f2 dan start de cd op blauw scherm verschijnt verdwijnt direct laptop start weer op weer acer scherm dan weer blauw scherm van de geheugentest verdwijnt direct weer en zo maar door

de geheugentest word iet uitgevoerd

sorry dat ik zo een lastig geval ben :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.