Ga naar inhoud

NAS bereikbaar via telenet maar niet via belgacom


Aanbevolen berichten

ik heb hier een NAS van iomega staan die toegankelijk zou moeten zijn van overal.

Ik maak verbinding met het internet via telenet.

Ik heb dus een modem van telenet, hierachter staat een netgear router en daarop zitten de computers en NAS verbonden. De Nas heeft een vast ip adres van ***

Na lang zoeken kan ik de NAS nu bereiken vanop een andere telenet lijn. Dit kan zowel via https als ftp. Via een andere provider zoals Belgacom of Base krijg ik geen verbinding.

De Netgear router is ook bereikbaar via het internet, en dit werkt wel vanop alle providers.

Normaal kan je die bereiken via ***

Voor de NAS te bereiken surf ik naar *** en dan kan ik perfect aan alle bestanden maar enkel op een telenet lijn.

Ik heb in de netgear router ook al verschillende poorten doorgestuurd naar het ipadres van de NAS maar niks lijkt te werken. ook niet op een andere telenet lijn.

Mijn vraag is dus of iemand weet wat ik verkeerd doe of is dit gewoon niet mogelijk?

Alvast bedankt.

PC Helpforum moderator bericht:
ip adressen verwijderd. Jion
aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank u voor uw snelle reactie.

In de netgear staat poort 50500 geopend en verbonden naar het ipadres van de nas ***

Ook in de nas staat diezelfde poort geopend.

Als ik een portscan doe op het ipadres *** dan is die poort ook degelijk open dus dat mag geen probleem zijn.

Echter ik krijg nog steeds geen verbinding naar de NAS toe.

Ik weet niet juist wat je bedoeld met 'map activeren'. het enige dat ik kan instellen is per share (map) een vinkje zetten van media sharing. dat staat ook aangevinkt. heb het ook al afgevinkt maar het blijft hetzelfde.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in de nas staat diezelfde poort geopend

Je moet de NAS een ander poort toekennen

Bij mij is het zo dat je in uw netwerk map toekennen aan de gebruiker.

Maar als je een map via internet wilt bereiken moet je dat ook activeren. (in ieder geval bij mijn Nas)

Over welk merk en model en type is de NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nas is een Iomega Storcenter ix2 200.

Het maakt dus helemaal niks uit welke poort ik instel in de nas zolang deze maar niet dezelfde is als de poort op de router?

Remote access staat uiteraard aan op de NAS alsook elke mogelijk optie die sharen toelaat. Er zijn twee administrators aangemaakt in de nas met full access.

Ik heb vandaag ook nog geprobeerd om via het bijgeleverde cloudprogramma van iomega verbinding te maken.

Dit lukt half vanop een telenet lijn. dwz ik zie de mappenstructuur van de nas maar ik kan er niet in.

Vanop een belgacom lijn krijg ik niks te zien.

Ook nog verschillende keren naar telenet gebeld, die zeggen elke keer doodleuk dat ze dat niet ondersteunen. De eerste had zelfs geen idee wat een nas is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken er niet veel van maar ik zou nooit zomaar ip adressen zomaar hierop zetten!!!!!

Vraag iemand die te verwijderen!!!!

Zeer goede opmerking.

Voor de NAS te bereiken surf ik naar **** en dan kan ik perfect aan alle bestanden maar enkel op een telenet lijn.

Iedereen kan trouwens aan je bestanden.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.