Ga naar inhoud

Lokale schijf (E:) is verdwenen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn lokale schijf (E:) is verdwenen nadat ik hem geformatteerd had.

Voor dat ik hem formatteerde was er al een probleem mee. Ik kon de schijf niet meer openen en kreeg steeds dezelfde melding (1ste foto) en één keer een ander melding (2e foto).

post-44242-1417705469,2039_thumb.png

Weet iemand hoe ik deze schijf terug kan vinden en misschien ook de bestanden die er op stonden ?

Alvast bedankt,

Matthias

post-44242-1417705469,2481_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

checkdisk uitvoeren? Kan zijn dat je die partitie geëncrypteerd heb, dan moest je het certificaat backuppen...

Meer uitleg heb ik gevonden (bron schoonepc.nl).

Het Encrypted File System (EFS) van Windows

Windows 7/8 heeft ook de mogelijkheid bestanden te beveiligen door middel van encryptie, het gaat dan alleen wel om de bestanden die op de computer staan (en dus niet om te versturen bestanden zoals hierboven beschreven). Deze methode staat ook wel bekend onder de naam Encrypted File System (EFS) en is alleen bruikbaar voor partities met een NTFS-indeling. Een bestand kan worden voorzien van EFS-encryptie door er met rechts op te klikken en te kiezen voor Eigenschappen, knop Geavanceerd, activeer de optie Inhoud versleutelen om gegevens te beveiligen.

efs.png

Zolang het mogelijk is in te loggen met het gebruikersaccount, behoudt de gebruiker toegang tot de versleutelde bestanden. Het is dus voor het ontsleutelen van de bestanden niet noodzakelijk een code te onthouden. Het account wordt namelijk gekoppeld aan een unieke EFS-sleutel. Is het echter niet meer mogelijk Windows op te starten en in te loggen met het gebruikersaccount (om wat voor redenen dan ook), dan is er ook geen toegang meer tot de met EFS versleutelde bestanden. Voor u er erg in heeft zijn de gegevens dus echt niet meer toegankelijk!

Veiligstellen van de unieke Encrypted File System-sleutel

Door de unieke EFS-sleutel te kopiëren naar een USB-stick kan op een andere PC of onder een andere gebruikersnaam weer toegang worden verkregen tot de versleutelde bestanden. Stel de sleutel daarom veilig via het configuratiescherm, onderdeel Gebruikersaccounts, taak Uw certificaten voor bestandsversleu-teling beheren. Gebruik hiervoor wel een veilige, gemakkelijk te onthouden locatie die niet 'encrypted' is ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.