Ga naar inhoud

Keuze gamepc.

Aanbevolen berichten

Hallo

ik heb dus hier 2 pc'tjes samengesteld.

PC 1: Azerty

PC 2: Azerty

Ik heb dus de neiging om naar de eerste PC toe te gaan, maar daarom zou ik even willen vragen of dit een goede samenstelling is. Het doel van de pc zou games met zo hoog mogelijke instellingen op 1920*1080. (Zoals Battlefield 3, opkomend Battlefield 4,...). Omdat ik de neiging heb om naar de eerste optie te gaan, zou ik willen vragen of deze samenstelling goed is en/of ik iets beter kan doen. Is alles ten laatste compatible met elkaar? Bijvoorbeeld low profile RAM aanschaffen bij een grote koeler?

Over een SSD moeten jullie u geen zorgen maken want dat is gepland om naderand te kopen. Voor later, als ik een beetje achterloop, te overclocken (daarom de i5 4760k).

Al het advies is welkom.

P.S. PC 1 is niet door mij gemaakt, PC 2 wel. (Voor als de persoon die deze PC samengesteld heeft toevallig langskomt ;-)).

Mvg

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom zou ik beter 16 GB moeten kiezen? Zo ver ik weet is 8 GB goed genoeg voor een game pc + de videokaart is toch maar een 2 GB DDR5 videokaart? Ik kan mij voorstellen dat je bij een GTX Titan voor 16 GB moet gaan? Maar is dat op het moment echt nodig? Ik kan later nog 2x4 Corsair Vengeance bijkopen als het echt nodig zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 GB ram is ook handig als je verschillende vm 's wil laten laten lopen (is mss beetje overkill). Vroeger zeiden ze ook waarom 4 GB ram als 2 genoeg is, maar nu is zelfs 4GB ram veeeeeeeeeel te weinig voor nog deftige zaken te kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar ik ga het houden bij 8GB, ik kan later nog altijd bijkopen hé? ;) Ik heb op het moment een pc met een Nvidia Geforce 9600 GT en 3 GB ram, dan kunt ge u al voorstellen wat er gebeurt bij het gamen van games van deze tijd. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net te weten dat ik wat meer geld gespaart had dan ik dacht, dus ik heb toch maar 16 GB ram gekozen, zodat ik zeker safe zit, ook heb ik een andere case genomen vooral omwille van de extra fans, ook een ander moederbord.

PS: alles samen wat jij ziet is niet de prijs voor mij, mijn pa heeft iets ingevoert zodat er geen BTW op is (voor mij toch niet).

Dan is nu de vraag? Is dit een goede samenstelling?

Link: Azerty

mvg

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.