Ga naar inhoud

intern netwerk niet zichtbaar

Gast Robin Hofman

Aanbevolen berichten

Gast Robin Hofman

Hoi Beste leden/beheerder/ster/s

Ik probeer al sinds enige tijd om mijn pc bereikbaar te krijgen om media zoals films en muziek op mijn Samsung speler af te kunnen spelen ze zijn beide draadloos(wifi) verbonden op hetzelfde netwerk en delen met wachtwoord staat uit.

Normaal gezien zou je alle aparaten in hetzelfde netwerk moeten kunnen zien ongeacht of je wel of geen toegang zou hebben tot die bron , hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn Bl-ray speler mijn pc ziet in het netwerk?

groetjes robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Robin Hofman

ik heb een modem met ingebouwde router funktie die heb ik al eens kompleet een paar minuutjes uitgezet en weer aangezet , het rare is dat als ik een server start maakt niet uit op welke poort dan ben ik wel bereikbaar via mijn externe ip maar niet op de interne ip , zelfs niet waneer ik mijn antivirus en firewall uitzet verder staat mijn ip in de dmz zone van de router/modem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Robin Hofman

all mijn apparaten in mijn netwerk hebben een fixed ip adres zodat alle aparaten ook elke keer de zelfde toegewezen krijgen.

wel is mij opgevallen dat mijn procesor af en toe naar de 99% schiet wat eigenlijk niet zou moeten op een quad core met 8gb geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Robin Hofman
Hallo Robin,

Ik ben geen windows 8 expert maar volgende tips kunnen misschien helpen.

Staat de UPnP (universal plug and play) optie aan op alle devices ?

Behoren alle devices tot dezelfde werkgroep ?

Groeten,

Patrick

Hoi Patrick

UpnP staat uit welke altijd uit heeft gestaan en het voorheen wel werkte alleen nu met de upgrade naar windows 8 inene niet meer. alles staat wel in de zelfde werk/thuis groep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Robin Hofman

draadloos modem met ingebouwde router funktie alles rechtstreeks daarop draadloos aangesloten. alle apparaten in het netwerk dvd speler, wii, laptop, en 2 pc`s draadloos met fixed ip adressen . op de pc waar mijn media staat vooral mijn muziek draaid een programa allshare van samsung dat met andere aparaten een verbinding kan maken om te streamen mijn dvd speler echter word de pc met de alshare service draaiend niet meer gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.