Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil bestanden vanaf mijn pc rechtstreeks overzetten naar mijn netbook via een usb kabel.

Dat werkt niet. De poorten waarop de kabel is aangesloten geven geen herkenning.

Wie weet de oplossing?

Bedankt zover

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Heeft de netbook een netwerkkaart dan kan je met cross-over kabel een verbinding maken.

Ander mogelijkheid is via wifi of bluetooth indien dit aanwezig is op de pc.

Indien dat niet mogelijk is dan zou je via de router kunnen doen.

Geplaatst:

Het netbook heet gen netwerkkaart.

Ik kan wel de bestanden eerst op mijn nas zetten en daarna via wifi naar het netbook maar die tussenstap wil ik eigenlijk overslaan.

Geplaatst:

Ik kan wel de bestanden eerst op mijn nas zetten

Als je naar de nas kan zetten kan je ook meteen naar de pc zetten.

De pc zit toch ook op de netwerk.

Of doe je dat via de usb naar de NAS?

Geplaatst:

Zit de pc en netbook in dezelfde netwerkgroep naam?

Je kan dat op Computer met de rechtermuisknop klikken en dan ziet je onderaan rechts de netwerkgroepnaam.

Staat de pc met Vista zo ingesteld zoals afbeelding hier onder?

post-6829-1417705471,91_thumb.jpg

Geplaatst:

Op mijn pc met vista heb ik de gegevens aangepast zoals in het voorbeeld.

Op mijn netbook staat een startersversie van windows 7, dat werkt het schijnbaar weer anders.

Als ik op mijn PC met de rechtermuis op "computer"klik kom ik op een pagina met "informatie over de computer weergeven"

Ik zie daar geen netwerkgroepnaam staan. Wel staat in dat overzicht bij werkgroep de naam "workgroup"

Geplaatst:

Beide hebben dezelfde groepsnaam. Op mijn netbook zie ik nu wel de naam van mijn pc maar als ik hem aanklik krijg ik de melding

"er is geen computer of apparaat met die naam.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.