Ga naar inhoud

Nieuw systeem samenstellen, Budget: 600e door gar-wier

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik wil voor het eerst zelf een pc bouwen. Ik heb geen voorkeur of speciale kennis over specifieke merken/versies van onderdelen, dus ik hoop dat iemand hier mij aan een systeem samenstelling kan helpen die bij mijn wensen past.

1. Doel: Het doel van de pc is het spelen (offline) single player campaigns van recente first en third person shooters, zoals Bioshock Infinite, Far Cry 3 en Borderlands 2 en third person action games zoals de Assassin's Creed serie, Batman Arkham City en Tomb Raider. Ik zal geen Real Time Strategy of grootschalige online multiplayers spelen, dus de processor hoeft relatief misschien iets minder sterk te zijn t.o.v. de grafische kaart(?).

2. Budget: Het budget voor het systeem is 600e, exclusief de randapparatuur die ik mee wil bestellen van Azerty (keyboard+muis, koptelefoon, controlller).

3. merkcomputer/samenstelling: Ik zoek een samenstelling van losse onderdelen om zelf in elkaar te zetten, dus geen vooraf samengestelde merkcomputer.

4. Overklokken: Ik ga niet overklokken.

5. Upgraden: Ik zal in de toekomst niet upgraden.

6. Nieuwe functies nodig: Een SSD is niet nodig, een 500gb HDD volstaat. Een HDMIpoort en een ethernetpoort zijn wel nodig. USB3.0 is ook niet nodig.

7. Zelf assembleren: Ik zal deze pc, voor het eerst, zelf in elkaar zetten, omdat me dat een leuke uitdaging lijkt.

8. Besturingssysteem: Ik heb al een Windows 7 installatie disk en licentie.

9. Installeren: Ik zal het besturingssysteem en drivers zelf installeren.

10. Voorkeur onderdelen: Ik heb geen voorkeur voor specifieke onderdelen.

11. Randapparatuur: Ik wil de pc aansluiten op mijn ouders' tv (en surround sound set), een Philips LCD FullHD LED 1080p 100Hz 42" digitale tv (1920 x 1080p, supported refreshrate: computer: 60Hz), product info:

42PFL8404H/12 Philips LCD TV 42PFL8404H 107 cm (42") Full HD 1080p digital TV with Ambilight Spectra and Pixel Precise HD - Philips Support. Daarnaast wil ik van Azerty een goedkope keyboard+muis combo mee bestellen, zoals: Gigabyte GK-KM6150 @ Azerty, een goedkope koptelefoon, zoals: Konig BXL-HEADSET20 @ Azerty en deze controller: Logitech Gamepad F310 @ Azerty

12. Specifieke wensen: geen specifieke wensen

13. Land+webwinkel: Ik woon in Nederland en wil graag bestellen bij Azerty.

Alvast bedankt voor de hulp!:)

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft, hartelijk dank voor de snelle en behulpzame reactie. Ik ga niet overklokken dus lijkt een aftermarket processorkoeler me niet direct nodig. Bent u van mening dat die 1Tb harddisk een hele goede aankoop is, omdat deze zeer goedkoop is voor 1Tb opslagcapaciteit? Want hij kost maar 7euro meer dan de goedkoopste van 500Gb op Azerty. (1)

Kunt u mij daarnaast een goede draadloze netwerkkaart aanraden voor normaal internetgebruik op een draadloos thuisnetwerk? Ik weet namelijk niet of ik een externe (usb) draadloze netwerkadapter moet hebben, of een interne, en of die PCI, PCI-express, of PCI-express mini moet zijn. (2)

Ook vroeg ik mij af of de Intel core i5 niet enigzins overpowered is voor mijn "Game gedrag" en of ik dat niet beter uit kan geven aan de grafische kaart? Wat zou u denken van bijvoorbeeld een Intel Core i3 3220, in combinatie met de Nvidia Palit GeForce GTX 760? (3)

Intel Core I3 3220 @ Azerty

Palit GeForce GTX 760 @ Azerty

Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Met die harddisk is alles prima in orde, hier hoef je je geen zorgen over te maken. 1TB is toch wel het minimum voor een game-pc anno 2013, vooral nu games serieus groot beginnen worden. (Soms tot 50GB per game)

2) Een goede inwendige met PCI-e x1 is deze TP-Link, met een maximale (theoretische) snelheid van 300Mbps.

3) Momenteel zou het niet veel uitmaken of je een i3 of een i5 neemt qua gaming, maar als je nu een i3 neemt zal je binnen een/twee jaar last hebben van slechtere performance door de processor. Het is beter om iets door te sparen om zowel de i5 als een GTX 760 te kunnen nemen, tenzij je gaat voor de (nog steeds vlotte) HD 7850.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik zal nog even serieus nadenken met betrekking tot de GPU en CPU. Het advies wat betreft de HDD neem ik ter harte aangezien ik 7e wel over heb voor een verdubbeling van de opslagcapaciteit. De link wat betreft de interne draadloze netwerkkaart leidde me helaas naar rubixcubes op bol.com. Dus nogmaals de vraag wat het voordeel is van een interne- ofwel externe adapter, en in het geval van intern; wat het verschil is tussen PSI, PSIe, of PSIe mini. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, dat was een verkeerd linkje. Hier vind je in ieder geval de correcte link bij Azerty.

Er zijn niet echt voor- of nadelen wat betreft de keuze tussen een interne en externe adapter qua snelheid. Intern neemt minder plaats in op je bureau of neemt geen USB-slot in, en extern kan je gemakkelijker verplaatsen om bijvoorbeeld te zoeken waar je beter bereik hebt, je kan een externe netwerkkaart natuurlijk ook nog gebruiken op een andere computer.

PCI is een oude standaard voor uitbreidingskaartjes in desktop computers, PCIe (express) is de nieuwe standaard en werkt dus veel sneller (zoals de TP-Link in het linkje hierboven) en PCIe Mini in net hetzelfde als PCIe maar in kleiner formaat, voor mini computers of laptops.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Ik overweeg op dit moment deze samenstelling:

Azerty

Zouden jullie voor mij kunnen bevestigen dat alle onderdelen gaan passen en dat er voldoende data- en powerkabels worden meegeleverd? Want ik durf er nog niet volledig op te vertrouwen dat ik alles goed heb uitgezocht. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.