Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb sinds ongeveer een anderhalve maand geleden problemen gekregen met mijn PC.

Eerst was het dat mijn PC vast vroor, en ik hem geforceerd moest opnieuw opstarten.

Het is een zelf gemaakte PC.

Naar een lokale PC winkel gebracht die eerst na mijn telefoon gesprek dacht aan een fout in mijn memory.

Helaas was dat het niet, in ieder geval had hij dat getest zonder fouten. Dus toen vermoede hij dat mijn grafische kaart problemen gaf of anders het moederbord. aangezien de PC vast vroor. Dus ik mijn kaart opgestuurd naar de leverancier, waar ze hem een week lang hebben gestress test en wat nog allemaal, zonder problemen. Ze stelde voor om de kaart naar de leverancier van de kaart te sturen voor een RMA, waarbij ik (mede om sneller te zijn?) mijn hele PC heb gebracht bij ze, zodat ze zelf het hele systeem konden testen.

Daar hebben ze mijn moederbord vervangen, en hadden geen problemen meer en hebben de PC aan mij terug gegeven. Ik moest wel windows opnieuw installeren, dit was redelijk vervelend. Maar is uiteindelijk wel gelukt.

Heb 2 blauwe schermen gehad sindsdien. 1 tijdens installatie van windows, 1 tijdens installatie van blue screen viewer(heel fijn). Dus daar heb ik geen enkele info van. Bluescreen viewer is nu geinstalleerd, enkel heb ik geen blauwe schermen meer gehad sinds.

PC Valt heel random uit, krijg een zwart scherm. daarna start windows terug op met de melding dat windows niet goed was afgesloten. Ik heb dan 4 opties, 3 veilige modus en 1 windows normaal starten. Wat werkt, en dan kan ik mijn pc weer gebruiken, het gebeurt als ik idle in windows aan het surfen ben, als ik streams aan het kijken ben en wanneer ik aan het gamen ben.

Hier is mijn Speccy link:

http://speccy.piriform.com/results/Xn5e1ajDI3CffsJzCeSqUQa

Wat ik gelijk zelf al opmerk is, RAM: 667 MHz, dit moet toch 1600 zijn?

Memory Search | Kingston

Dit is het ram dat ik gekocht heb.

Hopelijk hiermee genoeg informatie gegeven te hebben.

Alvast bedankt voor de hulp!

• Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hoi Kiwiandapple, welkom op PCH.

Naar wat ik zo kan vinden zouden dit de modules moeten zijn die je besteld hebt :hmmmm:

Het geheugen draait momenteel op 1333MHz terwijl een bordje met een Z77 chipset 1600MHz zou moeten kunnen.

Welke firmware heb je op jou SSD?

Geplaatst:

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het driehoekje voor Schijfstations rechtsklik op je SSD en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

post-24526-1417705475,6853_thumb.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Geplaatst:

Blijkbaar heb je firmware met een versienummer 0002, dacht dat deze ssd's al heel wat verder zaten maar dat zal ik voor je moeten opzoeken.

Met andere hardware hoef je in principe zelden of nooit de firmware te updaten, maar bij een SSD worden er regelmatiger firmware updates uitgebracht om problemen zoals freezes, stotteren en dergelijke te verhelpen.

Houd je op de hoogte ;-)

Geplaatst:

Ok bedankt, ik ben hier morgen terug na werk.

Alvast bedankt voor de hulp!

- - - Updated - - -

Na even snel te zoeken op de crucial site. vond ik deze update.

Ik heb nog nooit een firmware update gedaan met mijn SSD.

[h=3]Firmware Update 070H[/h]

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.