Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ok, ben nu 6 dagen zonder dat de PC is uitgevallen, heb hem wel 1 dag niet echt gebruikt. Dus zover gaat het goed.

Dus, het probleem zat / zit hem in windows updates.

Neem ik aan. Ik zal nog een paar dagen verder kijken, zolang hij niet uitvalt, denk ik dat het opgelost is.

• 4 weken later...
  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hallo,

Hier ben ik weer met een melding, zoals beloofd. (was het enkel een klein beetje vergeten, mijn excuses!)

Helaas ben ik niet helemaal probleemloos gebleven. Ik heb het weer voorgehad, nu is dit wel ongeveer een maand weg gebleven. Maar vandaag deed hij weer precies hetzelfde. Ik zal gelijk even de computer weer terug zetten via een systeemherstel.

En dan maar weer in de gaten houden.

Helaas! Ik begin mij nu echt af te vragen, welke windows update er voor problemen zorgt, en waarom! Ik heb altijd maar weer gewoon de windows updates zijn gang laten gaan. En dit ging een tijd lang goed.

• 4 weken later...
Geplaatst:

KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software voor x64-systemen- oktober 2013

KB2574819: Update voor Windows 7 voor x64-systemen

KB2592687: Update voor Windows 7 voor x64-systemen

KB2709981: Update voor Windows 7 voor x64-systemen

nVidia - Graphics Adapter WDDM1.1, Graphics Adapter WDDM1.2, Graphics Adapter WDDM1.3, Other hardware - NVIDIA GeForce GTX 570

Dit zijn er een paar die nu worden aangeboden. Ik heb ook mijn RAM naar 1600 kunnen zetten, dit gewoon door XMP profiel in te schakelen in de EUFI. Blijkbaar zet de PC het ram standaard terug om er zeker van te zijn dat hij boot.

Geplaatst:

Zijn er door deze update's al merkbare problemen opgetreden?

Mocht je ze nog niet geïnstalleerd hebben doe ze dan één voor één, zo zou je vandaag er één kunnen doen en morgen de volgende enz....

Zo kan je dan een dag kijken of de geïnstalleerde update voor problemen zorgt.

Geplaatst: (aangepast)

Zal ik doen, ik heb trouwens NU all voor deze updates worden geïnstalleerd hetzelfde probleem. Ik heb nu ook eindelijk weer eens een blauw scherm gehad, en jammer genoeg laat hij niks zien in BlueScreenView. Ik zie wel de .dmp file in de windows map, C:\Windows\Minidump. Deze komt ook overeen met het tijdstip van de crash, enkel heb ik geen idee hoe ik deze kan lezen. Ik weet ook dat bluescreenview juist moet ingesteld staan en volgens dingen die ik tegen kwam in google, staat dat juist. Hier een 2 screenshots. Ik kan enkel dat geheugendump aanpassen, staat dat juist? Momenteel staat dat op kernel.

Dit blauwe scherm kwam nadat ik in mijn bios bezig ben geweest. Ik heb mijn RAM naar 1600 gezet en een paar stappen gedaan die werden aangeraden door TinyTomLogan en toen snel kwam het blauwe scherm boven.

aangepast door Kiwiandapple
Geplaatst:

Hoe ziet je geheugen configuratie er uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

http://speccy.piriform.com/results/AbfMtrMOauv7dXBDwJXJKYc

Hier is Speccy in de huidige versie.

Nu even heel wat anders. Ik wou toen ik net thuis kwam mijn speakers terug gebruiken voor vanavond een film te kijken hier. Toen ik de voeding van die speakers in een leeg contact deed, ging mijn PC aan. Kort daarna ging hij weer uit. Best verdacht haha, ik heb nu een andere voedingskabel voor de PC gepakt en ook een andere verdeeldoos die nu in het wandcontact zit. Maar weer even afwachten!

Geplaatst:

Dat is wel vreemd idd, maar als er in je stekkerdozen een slecht contact zou zitten kan dit wel de problemen verklaren.

Ben benieuwd of een nieuwe stekkerdoos je problemen oplost ;-)

Geplaatst:

Ja inderdaad. Tot zover gaat het nog goed. Dit zou wel een vrij .. wel, leuke zijn. Heel de PC na gekeken (en ook wel wat dingen aangepast en verberterd) en wat blijkt, een slechte kabel / stekkerdoos.

In ieder geval, ik vermoed dat de Speccy er spek goed uit zag? Sorry, kon dat niet laten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.